روسيه پيش نويس قطعنامه آمريكا درباره سوريه را وتو كرد

روسيه پيش نويس قطعنامه آمريكا درباره سوريه را وتو كرد
جمعه 26 آبان 1396 - 00:24

روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا را درباره تمدید ماموریت ساز و کار مشترک برای تحقیق درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه وتو کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم پیش نویس قطعنامه پیشنهادی چند کشور از جمله آمریکا درباره سوريه توانست 11 رای موافق، 2 رای مخالف و 2 رای ممتنع را به دست آورد اما به خاطر مخالف روسیه یکی از اعضای شورا، تصویب نشد.

براساس این گزارش نیکی هيلی سفير آمريكا در سازمان ملل متحد از مخالفت روسيه و راي منفي اين كشور به پيش نويس قطعنامه پيشنهادي درباره سوريه انتقاد کرد.

وی ادعا کرد: روسيه طرفدار استفاده از سلاح شيميايي است و براي دهمين بار مانع كار ما شد.اگر لازم شود از روش هاي ديگري هم استفاده مي كنيم.

بشار الجعفري نماينده سوريه در نشست شوراي امنيت درباره استفاده از تسليحات شيميايي در سوريه گفت: روسيه با وتوي امروز خود از تکرار فاجعه عراق و ليبي جلوگيري کرد. از آنجا که ما به قوانين و مشروعيت بين المللي ايمان داشتيم با هيأت حقيقت ياب همکاري کرديم.

نماينده روسيه هم درباره استفاده از تسليحات شيميايي در سوريه گفت: ما از ابتدا موضوع کميته حقيقت ياب را جدي نگرفتيم، چرا که داراي اشتباهات ساختاري بود.

پربیننده ترین خبرها