شرط بن سلمان برای آزادی شاهزادگان سعودی

شرط بن سلمان برای آزادی شاهزادگان سعودی
جمعه 26 آبان 1396 - 13:42

مسئولان سعودی سرگرم گفت‌وگو با شاهزادگان و تاجران بازداشت شده هستند و آزادی آنان را به پرداخت بخشی از ثروت خود که به واگذار کردن ۷۰ درصد آن نیز می رسد، مشروط کرده‌اند.

العالم ـ عربستان سعودی

به گزارش پایگاه خبری المسله، خبرنگار روزنامه فایننشال تایمز در دبی، اعلام کرد، مسئولان سعودی سرگرم گفت و گو با شاهزادگان، وزیران سابق و تاجران بازداشت شده هستند و محور این گفت وگو ها بر واگذاری بخش قابل ملاحظه ای از ثروت آنان به دولت در مقابل آزادی متمرکز است.

تصاحب ثروت شاهزادگان بازداشت شده

تلاش برای تصاحب دارایی های شاهزادگان و تاجران سعودی در چارچوب تلاش دولت به منظور جبران کسری بودجه خزانه دولتی ارزیابی شده است.

سایمون کر خبرنگار فایننشال تایمز در دبی در گزارش خود  در این باره به نقل از افراد آگاه خاطرنشان کرد، دولت سعودی به کسانی که در چارچوب پرونده مبارزه با فساد دستگیر شده اند، از جمله ولید بن طلال میلیاردر سعودی و امیر متعب بن عبدالله وزیر سابق گارد ملی، پیشنهادی را برای آزادی آنان مطرح کرده است.

در این طرح به برخی از بازداشت شدگان پیشنهاد شده است در مقابل آزادی خود باید 70 درصد ثروتشان را در اختیار دولت قرار دهند و این پیشنهاد در چارچوب تلاش برای انتقال درایی های آنان به خزانه در حال فرسایش دولت جا دارد.

تمایل بازداشت شدگان به قبول طرح پیشنهادی 

بر اساس این گزارش بسیاری از بازداشت شدگان تمایل دارند در مقابل رهایی از بازداشت دارایی های خود را بپردازند و بر این اساس باید تعهد نامه ای را با این مضمون « پرداخت می کنم و به خانه خواهم رفت» امضا کنند.

به گزارش تسنیم به نوشته فایننشال تایمز، از یکی از بازداشت شدگان خواسته شده است در مقابل آزادی، 70 درصد از ثروت خود را که حاصل قراردادهایی با دولت است، بپردازد و او نیز موافقت کرده است اما هنوز در مورد سازوکار آن توافقی نشده است.

بازداشت شدگان علاوه بر پرداخت بخشی از داریی های خود باید به دوستی و حمایت از بن سلمان متعهد بمانند.

پربیننده ترین خبرها