ایران میزبان اجلاس منطقه ای اتحادیه جهانی تعاون شد

ایران میزبان اجلاس منطقه ای اتحادیه جهانی تعاون شد
شنبه 27 آبان 1396 - 08:03

ایران میزبان سیزدهمین اجلاس منطقه آسیا و اقیانوسیه اتحادیه جهانی تعاون شد و قرار است در ماه نوامبر/ آبان یا آذر سال آینده/ با حضور کشورهای آسیایی، استرالیا و نیوزیلند در تهران برگزار شود.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

اجلاس منطقه آسیا و اقیانوسیه اتحادیه جهانی تعاون می تواند در توسعه بخش تعاون ایران نقش مهمی ایفا کند. در این اجلاس هیات های مختلف با شرکت در کارگاههای آموزشی ، ارائه مقالات و نشست های گوناگون آخرین تجربیات و دستاوردهای این بخش را به اشتراک می گذارند.
منطقه آسیا و اقیانوسیه اتحادیه جهانی تعاون در سال 1960 با تاسیس مرکز آموزش و دفتر منطقه ای جنوب شرق آسیا در نتیجه گفت وگوهایی که در کنگره های گوناگونی از سال 1948 آغاز شده بود، وارد این منطقه شد.
تعداد اعضای منطقه ای این اتحادیه حدود 80 سازمان از بیش از 20 کشور هستند که جلسات دوره ای آنها هر 2سال برگزار می گردد.
مدیر منطقه ای این اتحادیه بر عهده 'بالاسوبرامانیان ایر' است و پیش از نیز مدیرانی از کشورهای میانمار، هند و سریلانکا (هر کدام دو دروه)، اندونزی و کره جنوبی (دو دوره) مدیریت این اتحادیه منطقه را بر عهده داشته اند.
ارتقائ و دفاع از ارزش های تعاونی ها و اصول منطقه ای، ارائه برنامه ها و بودجه های سالانه، ارجاع طرح های استراتژیک منطقه ای و برنامه کاری منطقه ای، ایجاد منابع برای انجام فعالیت های فنی و ارتقایی، انجام فعالیت هایی که مورد درخواست دبیرکل اتحادیه جهانی تعاون است، از جمله اهداف و وظایف این دفتر منطقه ای عنوان شده است.
به گزارش ایرنا، کنفرانس جهانی و مجمع عمومی اتحادیه جهانی تعاون با شعار 'قرارگیری مردم در مرکز توسعه' از روزهای 14 تا 17 نوامبر (23 تا 26 نوامبر) به میزبانی مالزی در محل هتل 'سان وی ریزورت' شهر عالم برگزار شد که نمایندگانی از اتاق تعاون ایران، مجلس شواری اسلامی و اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی تعاونی های روستایی و کشاورزی ایران حضور داشتند.
برگزاری نشست منطقه ای این اتحادیه علاوه بر ارتقاء جایگاه ایران در بخش تعاون، همچنین می تواند فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت های مختلف ایران در بخش های دیگری از جمله گردشگری، صنعت، انرژی و فرهنگی باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها