عضو پیشین مجلس مردم سوریه:

حاکمیت سوریه، خط قرمز طرح عنان

حاکمیت سوریه، خط قرمز طرح عنان
دوشنبه 28 فروردين 1391 - 06:16

العالم،دمشق -عضو پيشين مجلس مردم سوريه گفت: حاكميت سوريه، در هر شرايطي خط قرمز است و دمشق پس از اينكه دريافت که طرح کوفي عنان با حاكميت سوريه در تضاد نيست، آن را پذيرفت.

"خالد نجاتي"  در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: موافقت سوريه با تصميمات شوراي امنيت در راستاي موافقت كامل اين كشور با طرح كوفي عنان صورت مي گيرد و ما اميدواريم كه اين اقدام، نقطه تحولي مهم در پايان دادن به بحران سوريه و حركت در مسير حل و فصل اين بحران از راه مسالمت آميز و نيز مقدمه اي براي اعزام كامل ناظران بين المللي به سوريه باشد.

عضو پیشین مجلس مردمی سوریه، تصريح كرد: تضمين هايي كه سوريه از طريق كوفي عنان از طرف مقابل خواسته است، در واقع تضمين از كشورهايي است كه از نظر مالي و تسليحاتي گروه هاي مسلح را حمايت مي كنند.

نجاتي با بيان اينكه راه حل داخلي ، 40 درصد از مشكل سوريه است، اظهار داشت: دولت سوريه اكنون درخصوص عمليات تروريستي گروه هاي مسلح دراين كشور خويشتنداري به خرج مي دهد، چرا كه سوريه به عنوان يك نظام و يك كشور در قبال حملات و تجاوزاتي كه از همان ابتداي شروع بحران دراين كشور روي داد، در حد نياز عمليات امنيتي را اجرا كرد.

وي تاكيد كرد: در صورت بهبود نيات بين المللي و تبديل شدن حرف و حديث ها به عمل، امكان توقف اقدامات خشونت بار در سوريه وجود دارد.

خالد نجاتی گفت: ما ميان مخالفان ملي كه اميدواريم در روند ساخت كشور و اجراي طرح هاي اصلاحات با ما شريك شوند و با مخالفان مسلح اختلاف قائل مي شويم.

عضو پیشین مجلس مردمی سوریهافزود : معارضان مسلح اقداماتي خارج از چارچوب قانون انجام مي دهند و از خارجي ها براي دخالت در امور داخلي سوريه كمك مي گيرند و درواقع در جناحي قرار دارند كه عليه سوريه تبليغات مي كنند.

04/15- 18:37          

 

 



پربیننده ترین خبرها