احتمال حضور نیافتن وزير خارجه لبنان در نشست اتحاديه عرب

احتمال حضور نیافتن وزير خارجه لبنان در نشست اتحاديه عرب
يکشنبه 28 آبان 1396 - 01:26

یک مقام ارشد لبنانی روز شنبه در گفتگو با رویترز اعلام کرد جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان ممکن است روز یکشنبه در نشست اتحادیه عرب در قاهره شرکت نکند.

وی افزود تصمیم نهایی درباره این مسئله صبح یکشنبه گرفته خواهد شد.
این مقام گفت جبران باسیل قصد دارد از یک رویارویی پیش بینی شده در این نشست با عربستان سعودی و متحدان عرب این کشور بر سر نقش منطقه ای حزب الله که مورد حمایت ایران است، دوری کند.
عربستان سعودی به دنبال مقابله با حزب الله است که بخشی از دولت لبنان و متحد سیاسی میشل عون رئیس جمهور این کشور است.
پیش تر روزنامه «البناء» لبنان نیز به نقل از منابع مطلع نوشته بود که «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان در نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب شرکت نخواهد کرد.
نشست اتحادیه عرب درحالی قرار است امروز (یکشنبه) برگزار شود که شنیده ها حاکی از آن است که عربستان سعودی به دنبال طرح محکومیت ایران و حزب الله به دلیل آنچه ادعای نقش داشتن در عملیات موشکی اخیر یمن علیه عربستان می خواند، است.
برخی رسانه ها نیز خبر دادند که سعودی ها تهدید کرده اند که درصورتی که لبنان به این محکومیت رای ندهد، پیشنهاد تعلیق عضویت این کشور در اتحادیه عرب را خواهد داد.
الحریری روز شنبه 13 آبان 96 در اقدامی نامتعارف و غافلگیرکننده در عربستان از مقام خود استعفا کرد. متن بیانیه استعفای وی از طریق شبکه خبری سعودی العربیه قرائت شد. 

پربیننده ترین خبرها