به بهانه ارتباط با حزب‌الله:

امارات اخراج لبناني ها را ازسرگرفت

امارات اخراج لبناني ها را ازسرگرفت
سه شنبه 29 فروردين 1391 - 05:41

دستگاه امنيتي امارات از لبناني ها در اين كشور مي خواهد با آن در زمينه ارائه اطلاعات در خصوص حزب الله همكاري كنند در غير اين صورت از امارات اخراج مي شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم به نقل از روزنامه الاخبار لبنان بحران اخراج لبناني ها از امارات به پايان نرسيده است بلكه بار ديگر تشدید شده و اخيرا 30نفر ديگر از امارات اخراج شده اند. پیش از این نیز دولت امارات متحده عربی به بهانه‌های مختلف اقدام به اخراج شهروندان لبنانی و عدم تمدید جواز اقامت آنها در این امیرنشین کرده بود.

به نوشته این روزنامه، اينكه شخصی که لبناني است يعني اينكه شخص نامطلوبي در امارات است، به شعاری تمام عیار در میان ماموران امنیتی اماراتی و مقامات این کشور تبدیل شده است.

در دو هفته گذشته نه نفر از اهالي منطقه يحمر در بقاع غربي به روستاي خود بازگشتند. آنها به طور ناگهاني به مراكز امنيتي امارات فراخوانده شدند و دو يا سه روز يا حداكثر يك هفته بعد خود را در فرودگاه بين المللي رفيق حريري يافتند.

اقامت برخي از لبناني ها در امارات بدون دليل و بدون اينكه جرمي مرتكب شده باشند يا درباره سياست سخن گفته باشند، لغو شده است.

افراد اخراج شده از امارات ارتباطي با كشمكش ها ندارند و حسان عليان رئيس كميته اخراج شدگان مي گويد مسئله اخراج شدگان فقط يك مسئله انساني است. اماراتي ها مي خواهند آن را سياسي كنند. به گفته حسن عليان شمار اخراج شدگان به 350 نفر رسيده است.

نبيه بري رئيس مجلس نمايندگان لبنان در سفر اخير خود به امارات در پي موج نخست اخراج لبناني ها از امارات در يكسال و نيم گذشته گفت بيشتر اخراج شدگان صاحب رستوران هستند و در آنجا خانواده دارند. نبيه بري به اخراج شدگان گفت كه اين مسئله به پايان رسيده است اما در دو ماه گذشته شماري از لبناني ها اخراج شدند كه براساس آمارهاي اين كميته كه قادر نيست با همه اخراج شدگان ارتباط برقرار كند به سي نفر رسيده است. اين كميته سخنان بري را باور مي كند و معتقد است كه اماراتي ها به او دروغ گفته اند.

دستگاه امنيتي امارات از لبنانی‌ها مي‌خواهد يادداشتي را امضا كنند و بگويند كه با دستگاه امنيتي امارات همكاري مي كنند. براساس اين سند شخص امضا كننده بايد اطلاعات مورد نظري را ارائه كنند كه درباره ميشل سليمان يا نجيب ميقاتي نخواهد بود.

اطلاعات مورد نظري كه براي دستگاه امنيتي امارات مهم است، بايد درباره حزب الله باشد. در اين يادداشت به طور لفظي به اين مسئله اشاره نمي شود اما افراد اخراج شده مي‌گويند كه اماراتي ها از ابتدا صريح بودند و به طور شفاهي و مستقيم از آنها اين درخواست مطرح شده است.

 با توجه به برگه اي كه كميته اخراج شدگان تهيه كرده و حاوي اسامي لبناني هاي اخراج شده از امارات است، مشخص مي شود كه همگي آنها از طرفداران و علاقمندان اين حزب هستند. اكنون 30 هزار لبناني در امارات با خطر اخراج يكي پس از ديگري مواجه هستند در حالی که هر روز هزاران بنگلادشی، هندی، فلیپینی و پاکستانی به این امیرنشین می‌رسند و در تمام ارکان این کشور نفوذ کرده‌اند. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها