بیوه های بن لادن از پاکستان اخراج می شوند

بیوه های بن لادن از پاکستان اخراج می شوند
سه شنبه 29 فروردين 1391 - 11:54

وکيل بيوه هاي سرکرده سابق گروه القاعده اعلام کرد که آنها فردا از پاکستان اخراج مي شوند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، اعلام اخراج 3 همسر و فرزندان "اسامه بن لادن"، 11 ماه پس از کشته شدن سرکرده سابق القاعده در عملیات نیروهای ویژه آمریکایی در منطقه "ابوت آباد" پاکستان صورت می گیرد.

مسئولان پاکستانی پس از کشته شدن بن لادن، همسران و فرزندانش را بازداشت کردند.

دو هفته قبل دادگاه پاکستان با اعلام اینکه بیوه های بن لادن و 2 تن از دخترانش به صورت غیرقانونی وارد پاکستان شده اند، حکم اخراج آنها را در نزدیک ترین فرصت ممکن صادر کرد.

دوران مجازات 45 روزه آنها پس از صدور این حکم پایان یافته است، چرا که آنها در سوم مارس سال گذشته بازداشت شده بودند.

"محمد امیر" وکیل همسران و فرزندان بن لادن تأکید کرد که این خانواده 12 نفری، احتمالا به عربستان منتقل می شوند.

"امل عبداللطیف" کوچکترین همسر بن لادن نیز که یمنی است، احتمالا به همراه پنج فرزندش به یمن انتقال یابد.



بن لادن چگونه آخرین همسر خود را انتخاب کرد

یک عالم یمنی به نام "شیخ رشاد محمد سعید اسماعیل" در سال 1999 تماسی تلفنی را از سوی یکی از سران ارشد القاعده در افغانستان دریافت کرد .. در این تماس تلفنی اسامه بن لادن شیخ رشاد را مأمور انتخاب همسرانش کرد.

به نوشته روزنامه "گاردین" شیخ رشاد از افراد بسیار نزدیک به بن لادن بود که ویژگی های "همسر مناسب آینده" بن لادن را بررسی می کرد و به او اطلاع می داد.

بن لادن به شیخ رشاد گفته بود که همسرش باید متقی و به واجبات خود پایبند باشد .. و عمر او باید بین 16 تا 18 سال باشد .. بن لادن همچنین بر اخلاق و پاکدامنی خانواده همسر آینده اش بسیار تأکید داشت و بالاتر از همه تأکید می کرد که همسر آینده اش باید صبور باشد و شرایط ویژه بن لادن را درک و تحمل کند.

از خوش شانسی شیخ رشاد، او دختری را می شناخت که همه ویژگی های مورد نظر بن لادن را داشت. آن دختر "امل الصداح" دختر 17 ساله یمنی بود که فرزند یک کارمند دولتی یمنی و از شاگردان سابق بن لادن بود.

اکنون پس از 10 سال شیخ رشاد امیدوار است امل الصداح و دخترش را که در پاکستان به جرم ورود غیرقانونی به این کشور بازداشت هستند، تحویل گرفته و به یمن بازگرداند.

ولی به نوشته گاردین، شیخ رشاد نگران است که در صورت بازگشت امل الصداح، مسئولان یمنی او را برای بازجویی به مسئولان آمریکایی تحویل دهند.

چگونگی ازدواج

در سال 2000 شیخ رشاد به استان "اب" در جنوب غربی یمن بازگشت تا مقدمات ازدواج را انجام دهد. وی با آن دختر دیدار و شرایط زندگی بن لادن و بویژه سفرها و نقل مکانهای متعدد او را برایش شرح داد.

پس از موافقت امل با این ازدواج، مهریه 5 هزار دلاری او به خانواده اش در یمن داده شد و مراسمی نیز قبل از آغاز سفرش به افغانستان برگزار شد.

پس از کشته شدن بن لادن به دست نیروهای ویژه آمریکایی در یک حمله محرمانه و هوایی، که حتی دولت پاکستان نیزاز آن اظهار بی اطلاعی کرد؛ مسئولان پاکستانی 3 تن از همسران بن لادن و چند تن از فرزندانش را بازداشت کردند.

دولت آمریکا پس از آن از دولت پاکستان خواست به بازرسان آمریکایی اجازه دهند که از همسران بن لادن در منزلش بازجویی کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها