2400 اسير فلسطيني دراعتصاب غذا

2400 اسير فلسطيني دراعتصاب غذا
چهارشنبه 30 فروردين 1391 - 06:10

معاون قائم مقام وزارت امور اسرا و آزادگان دولت فلسطين در غزه گفت: همزمان با "روز اسير فلسطين" بيش از 2 هزار و 400 اسير در اعتراض به شرايط سخت، شكنجه و بدرفتاري در زندان هاي رژيم صهيونيستي دست به اعتصاب غذا زده اند.

بهاء المدهون چهارشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، همه فلسطيني ها را به حمايت از اعتصاب غذاي اسراي فلسطيني محبوس در زندان هاي رژيم صهيونيستي فراخواند و افزود: اسيران فلسطيني به اعتصاب غذا تا دستيابي به پيروزي در برابر رژيم صهيونيستي ادامه خواهند داد.

المدهون اظهار داشت: اسراي فلسطيني در بيشتر زندان هاي رژيم صهيونيستي اعتصاب غذا كرده اند و با وضعيت دشواري مواجه هستند.
 
وي خاطرنشان كرد: روز گذشته (سه شنبه 29 فروردين ، 17 آوريل) به مناسبت روز اسير فلسطيني راهپيمائي همه گروه هاي فلسطيني در حمايت از اسيران برگزار شد. راهپيمائي كه ده ها هزار نفر يكصدا فرياد "اي اسير جانم فدايت " را سر دادند.

معاون قائم مقام وزارت امور اسرا و آزادگان دولت فلسطين در غزه افزود: راهپيمائي گروه هاي فلسطيني حاوي اين پيام براي اسرا بود كه ما هرگز شما را تنها نخواهيم گذاشت و تا آزادي از بند رژيم صهيونيستي از شما حمايت خواهيم كرد.
 
المدهون گفت: اين راهپيمائي همچنين حاوي پيامي براي رژيم صهيونيستي بود كه ملت فلسطين اسراي خود را فراموش نخواهد كرد و به جهان و سازمان هاي بين المللي نيز اين پيام را رساند كه بايد سكوت تنفرانگيز خود را بشكنند زيرا سكوت در قبال جرايم وجنايات رژيم صهيونيستي همدستي با اين رژيم محسوب مي شود.
   
وي همبستگي گسترده مردم باريكه غزه و كرانه باختري رود اردن با اسرا را ستود و افزود: وزارت امور اسرا و آزادگان با آغاز اعتصاب غذاي اسرا با همه گروه هاي فلسطيني براي تدوين برنامه اي واحد با هدف اعلام حمايت از اسرا هماهنگي به عمل آورده است.
 
المدهون گفت: ما از برادران خود در كرانه باختري رود اردن كه رو در روي رژيم صهيونيستي ايستاده اند ، مي خواهيم به مبارزات خود ادامه دهند و بيش از پيش از اسرا حمايت كنند زيرا حمايت هاي شما اين رژيم را براي آزادي اسرا زيرفشار خواهد گذاشت.

وي اظهار داشت: اسراي فلسطيني قبلا نيز اعتصاب غذا كرده بودند و تجارب زيادي در اين زمينه دارند و هم اكنون مصمم به ادامه اعتصاب غذا هستند به طوري كه يا به مطالبات خود دست يابند و يا در اين راه شهيد شوند.
 
المدهون افزود: اسرا عزم خود را براي اعتصاب غذا جزم كرده اند و هرگز از تصميم خود منصرف نخواهند شد و چند روز پيش نيز در اعلاميه اي اعلام كردند كه به اعتصاب غذاي خود تا تغيير اوضاع زندان ها ادامه خواهند داد.

04/17 ـ 17:43 ـ Fa

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها