بیزاری مردم ترکیه از "عدالت وتوسعه"

بیزاری مردم ترکیه از
چهارشنبه 30 فروردين 1391 - 15:13

پژوهشگر امور تركيه با اشاره به هم پيماني راهبردي اين کشور با ناتو و اسرائيل در منطقه، تأکيد کرد: حزب عدالت و توسعه تركيه به علت "فريبکاري" دولت رجب طيب اردوغان در قبال بهار عربي و سوريه، محبوبيت خود را از دست داده است.

"محمد غياث سحلول" روز چهارشنبه در مصاحبه با شبكه العالم گفت: ديدگاه هاي حزب عدالت و توسعه تركيه درباره جنگ سال 2006 لبنان و جنگ 2008 غزه و تعامل اقتصادي با جهان عرب باعث دست يابي اين حزب به محبوبيتي در تركيه شد ولي نظرسنجي هاي مستقل و بي طرف نشان مي دهد كه جنبش ملي گراي تركيه چگونه ديدگاه هاي واقعي حزب عدالت و توسعه را درباره مسائل تونس ، مصر و ليبي برملا كرد و معلوم شد كه حزب عدالت و توسعه ابتدا از رژيم ليبي حمايت مي كرد ولي بعدا به دشمني با اين رژيم پرداخت همچنين چه ديدگاهي درباره سوريه اتخاذ كرده است .

سحلول افزود : فريبکاری حزب عدالت و توسعه باعث كاهش محبوبيت اين حزب و قدرت گرفتن احزاب ديگر شده است.

وی خاطرنشان کرد: تركيه متحد استراتژيك ناتو و اسرائيل است، و توطئه اي پس از سال 2006 براي نقش آفريني اردوغان و حزب عدالت و توسعه به عنوان عاملان توازن قدرت ميان ناتو و اسرائيل با محور مقاومت آماده شد.

سحلول گفت : ارتباط ميان سياست داخلي و سياست خارجي يكي از مشكلات تركيه پيش از به قدرت رسيدن حزب عدالت و توسعه بود، كه سرانجام ارتباط اين دو سياست با هم منجر به ازبين رفتن استقلال سياست داخلي تركيه شد و سفراي آمريكا ، انگليس و اسرائيل به تصميم گيرندگان سياست داخلي تركيه تبديل شدند .. آمريكا و ناتو براي تبديل تركيه به قدرت منطقه اي بزرگ تلاش مي كنند تا توازن استراتژيك در منطقه براي تأمين منافع آمريكا ايجاد شود.

 

Fz-18-00:37

 

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها