ایران جزو ۱۰ کشور برتر جهان در حوزه پزشکی هسته‌ای

ایران جزو ۱۰ کشور برتر جهان در حوزه پزشکی هسته‌ای
چهارشنبه 1 آذر 1396 - 14:58

دبیر اجرایی ششمین کنگره بین‌المللی پزشکی هسته‌ای گفت: ایران جزو ۱۰ کشور برتر جهان در حوزه پزشکی و تصویربرداری مولکولی هسته‌ای است.

العالم-ایران/علمی

فرشاد امامی ظهر چهارشنبه در بیست‌ویکمین کنگره سالانه و ششمین کنگره بین‌المللی پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی که در بیمارستان رضوی برگزار شد اظهار کرد: حدود ۳۰۰ مخاطب داخلی و خارجی در این کنگره حاضر هستند و این رویداد علمی و پزشکی در سه بخش پزشکی، رادیو فارماسی و فیزیک پزشکی برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف اصلی از برگزاری بیست‌ویکمین کنگره سالانه و ششمین کنگره بین‌المللی پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی که از اول تا سوم آذر ماه در بیمارستان رضوی برگزار می‌شود، به‌روز رسانی دانش متخصصان پزشکی هسته‌ای کشور و آشنایی آن‌ها با دانش‌های روز دنیا و همچنین معرفی روش‌های جدید و نوین تشخیصی و درمانی بوده است.

دبیر اجرایی بیست‌ویکمین کنگره سالانه و ششمین کنگره بین‌المللی پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی با اشاره به اینکه در این رویداد علمی و پزشکی موارد کاربردی بیشتر مطرح است بیان کرد: در این کنگره سه روزه همانند کنگره‌های قبلی عمل‌های زنده در جریان برگزاری کنگره‌ انجام نمی‌شود و تفاوت این دوره نسبت به دوره‌های قبل در افزایش میزان شرکت‌کنندگان، تغییر رویکردها به سمت روش‌های تشخیصی جدید و آشنایی با درمان‌های نوین است.

وی در رابطه با جایگاه کشور در حوزه پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی در سه سطح قاره، منطقه و جهان گفت: ایران در حوزه پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی در جایگاه نخست آسیا و دوم منطقه قرار دارد و نام کشورمان در سطح جهان هم در میان ۱۰ کشور برتر دنیا در این حوزه می‌درخشد.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها