شادی مردم الجزایر از اعلام شکست داعش در عراق و سوریه

شادی مردم الجزایر از اعلام شکست داعش در عراق و سوریه
چهارشنبه 1 آذر 1396 - 18:10

مردم الجزایر پس از اعلام شکست داعش در سوریه و عراق به شادمانی پرداختند.

العالم ـ آفریقا

روز سه شنبه (دیروز) سردار حاج قاسم سلیمانی خبر شکست داعش در سوریه را در نامه ای به رهبر معظم انقلاب اعلام کرد و موجب خوشحالی ایشان، مردم ایران و مخالفان داعش در سراسر جهان شد؛ مردم الجزایر نیز با شنیدن خبر شکست داعش در سوریه و عراق پس از چند سال جولان دادن و پایان یافتن کار این گروه تروریستی ابراز شادمانی کرده و اعلام کردند که آن ها هم قبلا طعم تلخ تروریسم را چشیده اند و می دانند این پیروی چه ارزشی دارد.

خبرنگار ایرنا برای درک بهتر این خوشحالی به میان مردم در پایتخت الجزایر رفت و نظر آن ها را در این خصوص جویا شد که آن ها پاسخ های جالب و شنیدنی دادند.
'ب. محمد' معلم دبیرستان که یک سال پیش بازنشسته شده است، گفت: 'از زمان بازنشستگی پیوسته حوادث سوریه و عراق را در شبکه های تلویزیونی دنبال می کردم، می دیدم تروریست ها چه ویرانی و مشکلاتی برای مردم و شهرها به وجود آورده اند، اکنون تنها می توانم بگویم به خاطر این پیروزی بر ابزار مرگ و تاریکی خوشحالم.
وی در ادامه افزود: اگر کمک های ایران و روسیه به دولت سوریه نبود، این سازمان تروریستی می توانست سال ها دوام بیاورد و مناطق بیشتری را در منطقه به اشغال خود درآورد و حتی داشت به سمت کشورهایی می رفت که حکامش از آن حمایت می کردند؛ حتی داعش شروع به فعالیت در برخی کشورهای اروپایی نیز کرده بود.
خانم 'ن. لویزة'، (48 ساله) که کارمند یکی از بانک های الجزیره است، نیز در این باره گفت: شهروندان الجزایری معنای پیروزی بر این جانورها و موجودات وحشی را درک می کنند.
وی که در غرب پایتخت زندگی می کند و شماری از همسایگانش را در گذشته در اثر عملیات تروریستی از دست داده، افزود: ما الجزایری ها طعم تروریسم را برای مدتی طولانی چشیده ایم، ما می دانیم با ترس و وحشت خوابیدن و بیدار شدن یعنی چه ؟ در گذشته ما دیده ایم تروریست ها همسایه های ما یا هم محله ای های ما را سر می بریدند، وقتی به محل کار خود می رفتیم مطمئن نبودیم سالم به خانه باز می گردیم و به هرچه اطرافمان بود، شک داشتیم و از آن وحشتزده می شدیم، هر وقت می دیدیم ایست بازرسی وجود دارد، تصور می کردیم تروریست ها قصد هدف قرار دادن مردم را دارند.
خانم لویزه افزود: من چیزی از سیاست نمی دانم و عالم دینی نیز نیستم، اما این را می دانم که هیچ توجیهی برای وحشیگری و کشتار مردم وجود ندارد، ما در دهه نود قرن گذشته این تجربه تلخ را داشتیم و عراقی ها و سوری ها این روزها این را تجربه کرده اند.
'محمد' 30 ساله پژوهشگر در زمینه گروه های اسلامی نیز گفت: وقتی ایران و روسیه وارد عرصه شدند، ما به این نتیجه رسیدیم که کار داعش به پایان می رسد.
وی افزود: ایران و روسیه در جنگ با تروریسم پیروز شدند و هر دو ضربه های سختی به تروریست ها و حامیان آن وارد کردند و از این جهت غربی ها را هم شوکه کردند.
'ب. أمیرة' که پزشک و 42 ساله است، خاطرنشان کرد، راه حلی جز دخالت ایران و روسیه برای پایان دادن به این وضعیت در منطقه وجود نداشت؛ وقتی داعش وارد بازی شد، راهی دیگر جز حمایت از دولتی که با آن مبارزه می کرد، وجود نداشت.
وی افزود: حمایت ایران و روسیه از بشار اسد و دولت سوریه باعث شد، منافع آمریکا در منطقه به خطر بیفتد.
'ب. إسماعیل' دانشجو 22 ساله الجزایری نیز گفت: من تحولات سوریه و عراق را از دور دنبال می کردم، شنیده بودم الحشد الشعبی و حزب الله، داعش را شکست می دهند؛ یک دوست سوریه ای دارم که اکنون اینجا پناهجو است و در یکی از رستوران ها کار می کند، او به من گفت خود را برای بازگشت به کشورش آماده می کند.این بسیار زیبا است که اوضاع آرام می شود و زندگی به حالت عادی باز می گردد من هم مانند مردم سوریه بسیار خوشحال هستم.
این دانشجوی الجزایری افزود: من چیز زیادی از دوران فعالیت تروریست ها در الجزایر را به یاد نمی آورم اما فیلم ها و عکس هایی از آن دوران را دیده ام، فکر می کنم هر مردمی که وضعیت و شرایط مردم سوریه و عراق را دارند، حق دارند برای متوقف کردن وحشیگری های تروریست ها از کشورهای دیگر درخواست کمک کنند. در سوریه و عراق، روسیه و ایران به کمک مردم آمدند، ما از این دو کشور تشکر می کنیم.

پربیننده ترین خبرها