یک مخالف سوری مطرح کرد:

تلاش دشمنان سوریه برای تشدید بحران

تلاش دشمنان سوریه برای تشدید بحران
پنج‌شنبه 31 فروردين 1391 - 06:21

العالم، پاريس - نائب رئيس هيات هماهنگي ملي در خارج از سوريه(مخالفان نظام)، تركيه، قطر، عربستان سعودي و هم پيمانان غربي آنان را به تلاش براي تشديد بحران در سوريه متهم كرد.

" خالد عيسى " روز  پنجشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: توافق بين المللي درحمايت از طرح كوفي عنان فرستاده مشترك سازمان ملل و اتحاديه عرب به سوريه وجود دارد.

وی افزود : در چنین شرایطی برخي طرف ها به ويژه قطر، عربستان ، تركيه و هم پيمانان غربي آنها نمي خواهند بحران سوريه از طريق مسالمت آميز و سياسي حل و فصل شود و  تلاش مي كنند تا بحران این کشور را تشديد كنند.

نائب رئيس هيات هماهنگي مخالفان در خارج از سوريه با انتقاد از نشست هایی که برای تجهيز مخالفان به سلاح برگزار می شود، درباره نيات سوء آنان مبني بر تجزيه سوريه هشدار داد و مخالفان خارج نشین را به اجراي طرح هاي بين المللي و منطقه اي با هدف ضربه زدن به سوريه متهم كرد.

خالد عيسى گفت: هيات هماهنگي خواستار تغيير نظام در سوريه به نظامي دموكراتيك است، اما سياست هاي موازي، به نفع این کشور نيست.

وي با اشاره به اینکه نشست وزراي خارجه كشورهاي به اصطلاح دوست سوريه در پاريس پايتخت فرانسه تنها از يكي از طرف هاي مخالف حمايت مي كند، مخالفان خارج نشین موسوم به شوراي ملي را مجري طرح هاي منطقه اي و بين المللي دانست و گفت كه آنان تحت سلطه مسئولان تركيه هستند و از حمايت مالي كشورهاي حوزه خليج فارس برخوردارند.

خالد عيسى، افزود: تركيه، قطر و عربستان مي خواهند كه بخشي از مخالفان را به زير سلطه درآورند تا  منافع  خود را تضمين کرده و  بتوانند كه در تصميم گيري هاي ملي سوريه شركت داشته باشند.

18/04-18:43

پربیننده ترین خبرها