آمادگی لیبی برای تمدید توافق کاهش تولید نفت

آمادگی لیبی برای تمدید توافق کاهش تولید نفت
شنبه 4 آذر 1396 - 02:20

وزیر امور خارجه لیبی روز جمعه اعلام کرد اگر سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) تصمیم بگیرد توافقنامه کاهش تولید نفت را تمدید کند، لیبی با این تصمیم همکاری خواهد کرد.

العالم - آفریقا

به گزارش خبرگزاری رویترز از سانتا کروز (بولیوی)، محمد طاهر سیاله در حاشیه نشست کشورهای صادرکننده گاز در بولیوی گفت: اگر اعضای اوپک برای ایجاد تعادل در بازار نفت تصمیم به تمدید توافقنامه کاهش تولید نفت بگیرند، لیبی نیز در این تصمیم با آنان همکاری خواهد کرد.

محمد طاهر سیاله تاکید کرد: اگر برای همه ضروری و لازم باشد در آن صورت باید توافقنامه کاهش تولید را تمدید کنیم  وما نیز با آنچه که به نفع همه کشورهای دیگر است، پیش خواهیم رفت.

 توافقنامه کاهش تولید نفت میان اعضای اوپک و کشورهای مستقل تولید کننده نفت از جمله روسیه در اواخر سال 2016 به امضا رسید و براین اساس توافق شد در راستای تلاش برای بهبود وضع بازار و جلوگیری از عرضه مازاد نفت میزان تولید آن از ابتدای سال 2017 و به مدت شش ماه روزانه به میزان یک میلیون و 800 هزار بشکه کاهش یابد.

 اعضای اوپک و غیر اوپک در نشست بعدی خود تصمیم گرفتند این توافقنامه به مدت نه ماه دیگر و تا اوایل مارس سال 2018 تمدید شد.

این کشورها هم اکنون در تلاشند توافقنامه کاهش تولید نفت بار دیگر تمدید شود و پیش بینی می شود اعضای اوپک در نشست اواخر ماه  نوامبر در وین تصمیماتی در این باره اتخاذ کنند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها