هشدار گوترش درباره تشديد تنش بين رژيم صهيونيستی و حزب الله لبنان

هشدار گوترش درباره تشديد تنش بين رژيم صهيونيستی و حزب الله لبنان
يکشنبه 5 آذر 1396 - 02:01

دبیرکل سازمان ملل متحد روز شنبه درباره  اشتباه در تخمین ها  که ممکن است به درگیری نظامی بین رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان منجر شود هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونیو گوترش هشدار داد اقدام اسرائیل و جنبش حزب الله لبنان به تهدید یکدیگر چه بسا به درگیری نظامی بین دو طرف منجر شود.
گوترش دو طرف ( اسرائیل و جنبش حزب الله لبنان ) را به  خویشتنداری بیشتر  فرا خواند.
دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارشی که به کشورهای عضو شورای امنیت ارائه کرد درباره ادامه تشدید روند نقض حریم هوایی لبنان از سوی هواپیماهای اسرائیلی به خصوص هواپیماهای بدون سرنشین هشدار داد.
وی به چندین نمونه از تهدیدهای حزب الله و اسرائیل علیه یکدیگر اشاره کرد و افزود به رغم آرامش نسبی که در منطقه مرزی بین دو طرف وجود دارد ولی تنش ها همچنان شدید است. 
پایگاه اینترنتی  عرب 48  اعلام کرد گوترش معتقد است عملیات قاچاق سلاح برای جنبش حزب الله لبنان و اقدام مقامات اسرائیلی به تهدید کردن این جنبش ممکن است باعث خطا و اشتباه در ارزیابی و متشنج و بحرانی شدن اوضاع شود. 
دبیرکل سازمان ملل متحد افزود ادعاهای اسرائیل را در خصوص قاچاق سلاح برای حزب الله جدی می گیرد.
گوترش در همین حال خاطرنشان کرد نمی تواند به طور مستقل چنین چیزی ( قاچاق سلاح برای حزب الله ) را تائید کند و با وجود این اشاره کرد این حزب سلاح های خود را عرضه و به استفاده از آن اذعان می کند.

پربیننده ترین خبرها