بازداشت وکیل مصری به دلیل انتقاد از شاه سعودی

بازداشت وکیل مصری به دلیل انتقاد از شاه سعودی
شنبه 2 ارديبهشت 1391 - 03:33

دستگاه امنيتي سعودي يک وکيل مصري را هنگام ورود به عربستان به اتهام انتقاد از "ملک عبدالله" به دليل بازداشت ده ها شهروند مصري در اين کشور، به زندان انداخت.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "احمد الجیزاوی" که پیش از این از بازداشت ده ها شهروند مصری در عربستان انتقاد کرده بود، هنگام ورود به خاک این کشور برای انجام "عمره"، از سوی دستگاه امنیتی سعودی بازداشت شد.

خانم "شاهنده الجیزاوی" همسر این وکیل مصری که در این سفر وی را همراهی می کرد، گفت؛ بامداد سه شنبه پس از ورود به فرودگاه جده همسرش مستقیما از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.

وی افزود: پس از رسیدن به عربستان متوجه شد که عربستان سعودی به صورت غیابی همسرش را به یک سال زندان و 20 ضربه شلاق متهم کرده است.

الجیزاوی اظهار داشت که همسرش مسئولیت پرونده چند تن از شهروندان مصری را که در عربستان به دلایل مختلف بازداشت بودند در دست داشته، و چند هفته قبل در یک شبکه ماهواره ای از شاه عربستان و نظام ریاض انتقاد کرده بود.

الجیزاوی با اظهار بی اطلاعی از سرنوشت همسرش خاطرنشان کرد که مجبور شده است به همراه کاروان مصری ها برای انجام عمره به مدینه برود.

وی خاطرنشان کرد که همسرش پرونده مصری ها بازداشت شده در عربستان را که شمار آنها بسیار زیاد است، پیگیری می کرد؛ و اخیرا هم در شکایتی علیه عربستان سعودی، خواستار الزام این کشور به تحویل شهروندان بازداشتی مصری شده بود.

از سوی دیگر، "اسعد هیکل" عضو کمیته آزادی ها در اتحادیه وکلای مصری، با اشاره به دریافت شکایتی مبنی بر بازداشت الجیزاوی در عربستان، خاطرنشان کرد که این پرونده در چارچوب منافع عالی و روابط مصر و عربستان بررسی خواهد شد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها