دیپلمات لبنانی: هراس آمریکا از جنگ با ایران

دیپلمات لبنانی: هراس آمریکا از جنگ با ایران
شنبه 2 ارديبهشت 1391 - 13:21

سفير اسبق لبنان در آمريكا گفت، سياست آمريكا در خاورميانه بر دو اصل دفاع از منافع نفتي و حمايت از رژيم صهيونيستي استوار است و اين دو اصل اساسي با وجود روي كار آمدن كابينه هاي مختلف در اين كشور تغيير نكرده است.

"رياض طباره" روز شنبه در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: هر چه به انتخابات رياست جمهوري در آمريكا نزديك مي شويم اعلام حمایت ها از اسرائيل افزايش مي يابد، و نامزدها در اعلام حمايت از رژيم صهيونيستي با يكديگر رقابت مي كنند.

وي درباره قرارداد فروش تسلیحات آمريكا به رژيم صهيونيستي علاوه بر كمك 30 ميليارد دلاري اين كشور در مدت 10 سال به اين رژيم گفت: اسرائيلي ها منتظر اين گونه كمك ها از سوي آمريكا هستند، زيرا از زمان تشكيل اين رژيم جعلي در خاورميانه به دريافت چنين كمك هايي عادت داشته اند.

طباره خاطرنشان کرد: اگر روابط كنوني ميان آمریکا و اسرائیل را بررسي كنيم درمي يابيم كه واشنگتن و تل آويو در زمينه برنامه هسته اي ايران با يكديگر اختلاف دارند، و آمريكا براي سرپوش گذاشتن بر اين اختلافات بايد امتيازات بيشتري به رژيم صهيونيستي بدهد.

طباره ادامه داد: به همین علت در چنين وضعيتي كنگره آمريكا به علت در پيش بودن انتخابات ازرژیم صهیونیستی به شدت حمايت مي كند.

وي درباره ادعاهاي صهيونيست ها در خصوص توانايي اتخاذ تصميم يك جانبه در زمينه حمله به تأسيسات هسته اي ايران گفت: اسرائيلي ها فقط يك بار بدون اجازه آمريكا وارد جنگ شده اند؛ آنها معمولا قبل از ورود به هر جنگ سرنوشت سازی از آمريكا اجازه مي گيرند، اما درباره جنگ با ايران، آمريكا مجبور به ورود به اين جنگ خواهد شد.

رياض طباره اظهار داشت: آمريكا به طور جدي تلاش مي كند تا خود را از  حمله نظامي به ايران دور کند. زيرا اين كشور هيچ تمايلي به ورود به اين جنگ ندارد و تلاش مي كند تا مانع بروز جنگ با ایران شود. اما نبايد از نظر دور داشت كه ممكن است رژيم صهيونيستي آمريكا را به سوي اين جنگ بكشاند و مقامات تل آويو بارها در اين زمينه اظهار نظر كرده اند.

سفير اسبق لبنان در واشنگتن درباره امكان بهره گرفتن رژيم صهيونيستي از فضاي انتخاباتي آمريكا و تحت فشار قرار دادن اوباما براي موافقت با حمله به ايران گفت: اوباما نهايت تلاش خود را براي مقابله با اين فشارها برای حفظ وضعيت موجود و جلوگیری از ورود به جنگ با ايران به كار خواهد گرفت. اما این احتمال وجود دارد كه اسرائيل، آمریکا را نیز وارد جنگ با ایران کند.

 

Ma.18:37.20



پربیننده ترین خبرها