دولت سوریه چگونه دشمنان را ناامید کرد

دولت سوریه چگونه دشمنان را ناامید کرد
شنبه 2 ارديبهشت 1391 - 14:18

پژوهشگر سياسي مصري تاكيد كرد كه برخي کشورها مانند آمريكا ، فرانسه ، عربستان ، قطر و رژيم صهيونيستي انتظار داشتند دولت سوريه با طرح عنان موافقت نكند، و موانعي در مسير اجراي اين طرح قرار دهد.

"عادل جوجوري" سردبير مجله "الغد" روز شنبه در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: اقدام عقلانی دولت سوریه در موافقت با طرح عنان و توقف ودرگيري ها به صورت يك طرفه، قدرت های منطقه ای و بین المللی را سرخورده و ناکام کرد، به صورتیکه این دولتها پس از آن تلاش کرده اند تا طرح عنان را به شکست بکشانند.

جوجری با اشاره به اظهارات وزیر خارجه قطر مبنی بر این که شانس موفقیت ماموریت عنان بیش سه درصد نخواهد بود، تأکید کرد: فراموش نکنیم که امیر قطر، مقامات سعودی و هوادارانشان پیش از این ماموريت ناظران عرب را به شكست كشاندند.

وی خاطرنشان کرد: اگر ناظران عرب ماموریت خود را به درستی ادامه می دادند، جلوي بسياري از كشتارها گرفته مي شد.

جوجري اظهار داشت: بايد ميان دو محور دولت سوريه و حامیان آن با مخالفان واقعی گفت وگو تفاوت قایل شویم. زيرا هرچه حوادث قتل و كشتار افزایش می یابد، زمینه براي دخالت خارجي و مسلح كردن مخالفان و حمايت مالي از تروريست ها نيز هموارتر مي شود.

جوجری اظهار داشت: طبق پروتكلي كه دولت سوريه و عنان امضا کردند، دولت سوريه باید بر اجراي مفاد آن نظارت داشته باشد؛ زيرا اين مساله مرتبط با حاکمیت کشوراست وتازماني كه دولت از امكانات لازم مانند بالگرد و دستگاه هاي الكترونيكي براي تسهيل ماموريت ناظران برخوردار است، خودش بايد بر اجراي این پروتكل نظارت کند.

 

20:51



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها