تلاش فرانسه برای مجازات قاچاقچيان انسان در ليبی

تلاش فرانسه برای مجازات قاچاقچيان انسان در ليبی
چهارشنبه 8 آذر 1396 - 01:09

فرانسه در تلاش است تا قانون شورای امنیت درخصوص مجازات اشخاص متهم به "نقض حقوق بشر در لیبی" را به قاچاقچیان انسان در این کشور تعمیم دهد.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در ادامه سفر دوره ای خود به آفریقا فردا راهی ساحل عاج می شود. وی در دومین مرحله از سفر خود در اجلاس سران اروپا - آفریقا به ابیجان پایتخت اقتصادی ساحل عاج می رود. مکرون در بورکینافاسو خاطر نشان کرد، برای پایان دادن به قاچاق اسلحه و انسان طرحی اروپایی - آفریقایی ارائه خواهد کرد.

مکرون از اقدامات قاچاقچیان انسان در لیبی ابراز تاثر کرد. وی خاطر نشان کرد که فرانسه از انتقال افراد در معرض خطر حمایت می کند. وی در اشاره به تصاویر منتشر شده از فروش مهاجران در بازارهای برده فروشان در لیبی از واژه جنایت علیه بشریت استفاده کرد.

شورای امنیت سازمان ملل به ریاست ایتالیا از امروز به مسئله بدرفتاری با مهاجران در لیبی می پردازد. گزارشگر فرانس-24 در نیویورک مقر سازمان ملل گفت: این بحث به درخواست فرانسه در شورای امنیت مطرح شده است. هفته پیش در خصوص قاچاق انسان قطعنامه ای در شورای امنیت تصویب شد. این قطعنامه با هدف بهبود همکاری بین پلیس ملی و دادگستری کشورها و تقویت سیستم پلیسی و قضایی بین المللی علیه قاچاق انسان تصویب شده است. این شورا قصد دارد در مبارزه با این پدیده فعالانه تر عمل کند. فرانسه در این گردهمایی که از صبح سه شنبه آغاز شده است، برای مجازات افراد تلاش می کند.

 در سال 2011 قطعنامه ای برای مجازات ناقضان حقوق بشر در لیبی تصویب شده است و فرانسه می خواهد از این قانون برای مجازات قاچاقچیان انسان استفاده کند. به نظر می رسد تمامی اعضای شورای امنیت با ایجاد چنین ساز وکاری موافق باشند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها