رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد

جمع‌آوری 49 میلیارد تومان کمک‌ نقدی مردمی برای زلزله زدگان

جمع‌آوری 49 میلیارد تومان کمک‌ نقدی مردمی برای زلزله زدگان
چهارشنبه 8 آذر 1396 - 12:32

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر حدود 49 میلیارد تومان کمک‌ نقدی و حدود 1000 تن اقلام غذایی معادل ارزش ریالی 70 میلیارد تومان از طرف مردم برای زلزله زدگان کرمانشاه جمع‌آوری کرده است.

العالم- ایران

 پیوندی در نشستی با حضور دبیرکل  فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر اظهار کرد: حادثه غم بار زلزله کرمانشاه همه مردم نوع دوست را متاثر کرد و جمعیت هلال احمر نیز به عنوان ارگان امدادی در ساعات اولیه با تمام امکانات در خدمت مردم کرمانشاه بود و توانست تا قبل از 12 ساعت اولیه بعد از حادثه، امداد و نجات را با کمک نیروهای نظامی و انتظامی به سرانجام برساند.

وی ادامه داد: شدت زلزله، وسعت مناطق درگیر، تلفات کم و مصدومین زیاد و حدود 2700 نفر انسان گرفتار شده در زیر آوار ، روند عملیات امداد و نجات نشان دهنده سرعت عمل و موفقیت برای همه نیروهای امدادی در کشور بود.

پیوندی اضافه کرد: اعزام 541 تیم تخصصی از رده‌های مختلف امداد و نجات و با تمام امکانات و توان نشان از این بود که هلال احمر از آمادگی خوبی برخوردار بوده و توانست در موقعیت حساس در مناطق صعب العبور به یاری هموطنان زلزله زده بشتابد. همچنین نجات انسان‌ها برای ما اولویت بسیار زیادی دارد و بر همین اساس در لحظات اول جز به نجات جان انسان‌ها به چیز دیگری فکر نکردیم.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: بعد از تمام شدن عملیات امداد و نجات ، اسکان، تغذیه و درمان اضطراری برای مصیبت دیدگان و نجات یافتگان زلزله به خوبی و در مدت دو هفته به انجام رسید. همچنین توزیع بیش از 84 هزار چادر و 240 هزار پتو در مناطق روستایی بالغ بر 1930 روستای پراکنده صعب العبور و حدود هشت شهر آسیب دیده و توزیع اقلام غذایی حاکی از گستردگی کار جمعیت هلال احمر بود.

پیوندی با بیان اینکه تاکنون حدود 100 میلیارد تومان اقلام امدادی غیر از نیروی انسانی، هزینه‌های لجستیک و باقی هزینه‌ها از انبارها و ذخیره هلال احمر استفاده شده است، گفت: توزیع کمک‌های هلال احمر در خصوص تغذیه 72 ساعته برای همه مردم زلزله زده به اتمام رسیده و بیش از 40 هزار دفترچه امدادی نیز توزیع شده است. همچنین توزیع بسته غذایی یک ماهه نیز در حال اتمام است که البته این بسته قابل تمدید بوده است تا زمانی که مردم به اسکانی ثابت برسند و مشکلاتی در این زمینه نداشته باشند.

وی اظهار کرد: مردم نوع دوست در سراسر کشور به مردم زلزله زده کرمانشاه از طریق هلال احمر کمک‌های بسیاری کرده‌اند و حدود 49 میلیارد تومان کمک نقدی و بیش از 20 هزار تن اقلام غذایی و امدادی با ارزش ریالی 70 میلیارد تومان کمک مردمی جمع‌آوری شده‌اند. همچنین از کمک‌های تمام کشورها و جمعیت‌های صلیب سرخ در سایر کشورها نیز استقبال کردیم.

امضای برنامه عملیاتی مشترک میان جمعیت هلال احمر ایران و فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ

رئیس جمعیت هلال احمر اظهار کرد: برنامه عملیاتی مشترکی را با فدراسیون جهانی صلیب سرخ امضا کردیم که این برنامه عملیاتی برای حدود یک سال و 50 هزار خانوار و 200 هزار نفر است. هدف این برنامه کمک به تامین معیشت مردم، بهداشت و مراقبت، بازتوانی افراد آسیب دیده و افزایش آمادگی و کارآیی کارکنان هلال احمر است.

وی با بیان اینکه زلزله یک لحظه است اما اثرات مادی، معنوی و روانی آن سال‌ها بین خانواده‌ها خواهد بود اظهار کرد: لازم است که به همه جنبه‌های روحی و روانی و مادی چه از نظر غذایی و چه از نظر روحی و خانوادگی توجه جدی داشته باشیم که در این برنامه عملیاتی مشترک با فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ نه تنها بحث معیشت یک ساله 50 هزار خانوار توجه شده است بلکه به بازگشت علقه‌های خانوادگی، حمایت‌های روحی، روانی نیز توجه خاصی شده است.

پیوندی بیان کرد: توجه به بهداشت، بازتوانی، افزایش تاب آوری افراد آسیب دیده و افزایش کارایی پرسنل و امدادگران نیز از دیگر جنبه‌های برنامه عملیاتی مشترک است. همچنین پیش بینی شده است که این برنامه هزینه معادل حدود 20 میلیون فرانک سوئیس داشته باشد.

وی در پایان صحبت‌هایش اضافه کرد: این برنامه باعث نزدیک‌تر شدن همکاری هلال احمر ایران با فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ خواهد شد و امیدواریم بتوانیم از تجربیات آنان در جهت تاب آوری مردم و کاهش مسائل و مشکلات استفاده بهتر و موثرتری داشته باشیم.

"الحاج اس سی" دبیرکل فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ نیز در این دیدار اظهار کرد: سال‌هاست در فدراسیون کار می‌کنم و شاهد این بودم که جمعیت هلال احمر ایران در همه جا حضور داشت و کمک‌های بسیاری کرد و به خاطر عملکردی که هلال احمر ایران داشته است می‌خواهم احساس کنید که فدراسیون لحظه به لحظه در کنار شما حضور دارد. بنابراین امیدوارم پیام آور 189 پایگاه جمعیت هلال احمر و حدود 17 میلیون داوطلبی که در حال حاضر در صلیب سرخ حضور دارند باشم و همبستگی خودمان را به مردم آلام دیده اعلام کنیم و بگوییم که در کنار شما هستیم.

وی با اشاره به اینکه عملکرد ایران را در ساعات اولیه زلزله نظاره و افتخار کردم که جمعیت هلال احمر ایران افراد زیادی را از زیر آوار نجات داد، گفت: همچنین نظاره گر این بودم که جمعیت هلال احمر ایران با کرامت انسانی افراد را از زیر آوار بیرون آورد و حتی در خاکسپاری افرادی که جان خود را از دست دادند نیز کرامت انسان‌ها را حفظ کرد.

وی اضافه کرد: در حقیقت خوشحال هستم که جمعیت هلال احمر ایران از فاز کمک رسانی اولیه بیرون آمده و وارد مرحله بازتوانی شده است. آن چیزی که برایمان در جمعیت هلال احمر اهمیت دارد کاهش آلام انسان‌ها و حمایت‌های روحی و روانی است که جمعیت هلال احمر ایران به آن می‌پردازد.

دبیرکل فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر با بیان اینکه رهبری این حادثه در حال حاضر بر عهده هلال احمر ایران است و ما نیز همراه آنان هستیم افزود:  جمعیت هلال احمر ایران در عرصه‌های بین‌المللی حضور داشته و کمک‌های بی شائبه‌ای کرده است و ما نیز می‌خواهیم کنار آنها باشیم و کمک کنیم.

الحاج اس سی در پایان گفت: منابع خود را بسیج می‌کنیم و از جمعیت‌های هلال احمر در سراسر کشورها نیز می‌خواهیم که هلال احمر ایران را تنها نگذارند. تعهد ما این است که در کنارتان هستیم همانطور که مانند همیشه هیچ جمعیت هلال احمر دیگری را تنها نگذاشتیم.

ایسنا 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها