كارشناس اقتصادي اعلام كرد:

ايران آماده مبادله 9ميليارد دلاري با عراق

ايران آماده مبادله 9ميليارد دلاري با عراق
دوشنبه 4 ارديبهشت 1391 - 08:26

تهران (العالم) ـ كارشناس اقتصادي ايراني با اشاره به سفر نوري مالكي نخست وزير عراق به تهران گفت: ايران آماده افزايش مبادلات تجاري با عراق به رقم بالاي 9 ميليارد دلار در سال است.

حسن تيزمغز دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: بسياري از شركتهاي ايراني هم اكنون در عراق سرمايه گذاري كرده اند و اين بدان معناست كه اين كشور به ثبات رسيده است.

وي تصريح كرد: روابط ميان ايران و عراق بسيار توسعه يافته است به طوري كه تعداد پروازهاي دو كشور طي يك هفته به بيش از 70 پرواز رسيده است.

تيز مغز تاكيد كرد كه تهران خواهان ثبات سياسي و اقتصادي عراق است زيرا ثبات اين كشور به معني ثبات منطقه است.

 كارشناس اقتصادي ايراني خاطرنشان كرد: پس از همكاري دو جانبه ايران و عراق در زمينه هاي مختلف اقتصادي و گام ايران در تامين بسياري از مايحتاج اين كشور بويژه در زمينه تامين برق، روابط اقتصادي تهران و بغداد بيش از پيش توسعه يافته است.

وي افزود: سفر نوري مالكي مورد توجه ايران است، زيرا عراق فعلا رياست اتحاديه عرب را بر عهده دارد، اين سفر مي تواند موجب بهبود و تلطيف روابط سياسي ميان ايران و ديگر كشورهاي عربي شود. اين روابط نياز به بازنگري و توسعه روابط اقتصادي و سياسي و روابط برادرانه كشورهاي مسلمان دارد.

نخست وزير عراق روز يكشنبه (3ارديبهشت) براي يك سفر دو روزه وارد تهران شد.

تيزمغز خاطرنشان كرد: همكاري اقتصادي ايران با عراق كه از سال 2003 آغاز شد، روز به روز در حال شكوفايي است و اين همكاري در جنبه هاي مختلف بويژه در زمينه صنعتي و عرصه نفت مي تواند تقويت شود.

وي اظهار داشت: سفر نوري مالكي موجب تحكيم روابط دو كشور مي شود و ايران نيز براي توسعه روابط اقتصادي و سياسي و روابط برادرانه با عراق اهميت بسياري قايل است.

تيز مغز اظهار داشت: ميليونها زائر ايراني به زيارت عتبات مقدس در عراق مي روند و نيز زائران عراقي همواره براي زيارت اماكن مقدس و درمان به ايران سفر مي كنند.
19:40

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها