تاکید عضو ائتلاف دولت قانون

روابط ایران و عراق مستحکم‌تر ازگذشته شود

روابط ایران و عراق مستحکم‌تر ازگذشته شود
دوشنبه 4 ارديبهشت 1391 - 10:09

عضو ائتلاف دولت قانون، با اشاره به تاريخ کهن مشترک بين عراق و ايران، تاکيد کرد روابط ايران و عراق بايد در همه زمينه‌ها مستحکم‌تر ازگذشته شود.

 سعد مطلبي روزدوشبنه در گفت‌وگو با شبكه خبري العالم از بغداد گفت: سطح روابط ایران و عراق باید بهتر از سطح روابط آن‌ها با کشورهای دیگر باشد زيرا دو كشور دارای تاريخ طولاني مشترک‌اند. علاوه بر آن، سفر مردم دو کشوربرای زیارت اماکن مقدس در ایران و عراق باید عاملی برای تحکیم بیش از پیش روابط دو کشور شود.

وي افزود: وجود مسائل مشترک اجتماعي، ديني و فرهنگي سبب می‌شود تا دو کشور روابط متمايزی در مقایسه با دیگركشورهاي منطقه داشته باشند.

عضو ائتلاف دولت قانون افزود: انديشه سياسي دو كشور به يكديگر نزديك است و دیدگاه دو طرف در حمايت معنوی از حركت‌هاي مردمي در جهان عرب، بدون آنكه به هيچ طرفي كمك تسليحاتي بكنند، به هم نزدیک است.

مطلبي اظهار داشت بايد براي توسعه همكاري‌هاي سياسي بین دو کشور و همکاری برای عاری سازی جهان از جنگ‌افزارهای کشتار جمعی تلاش شود تا بهانه اي برای قدرت‌هاي خارجي و استكبار جهاني در زمینه دخالت در منطقه باقي نماند.

وي گفت: عراق به علت اشغالگری آمریکا در این کشور دچار خسارت زیادی شده، اما سرانجام توانست نیروهای اشغالگر را از خاک خود اخراج کند.

مطلبي با بیان اینکه بسترهای مناسب برای ارتقاء همکاری بین دو کشور وجود دارد، تصريح كرد: فرصت‌های زیادی برای مشارکت شرکت‌های ایرانی در بازسازی عراق و افزایش سطح روابط اقتصادی و سیاسی بین دو کشور در همه زمینه‌ها وجود دارد که به نفع ملت دو کشور است.

19:47

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها