با لغو توافقنامه صادرات گاز به رژيم صهيونيستي

مصر جلوي 9ميليون دلار زیان روزانه راگرفت

مصر جلوي 9ميليون دلار زیان روزانه راگرفت
دوشنبه 4 ارديبهشت 1391 - 15:39

قاهره (العالم) ـ دبيركل حزب سوسياليست مصر گفت: با لغو صادرات گاز به رژيم صهيونيستي كه زير قيمت صورت مي گرفت، از زيان روزانه 9 ميليون دلاري مردم مصر جلوگيري شد.

خانم كريمه حفناوي روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم خاطرنشان كرد: مردم مصر از لغو صادرات گاز به اسراييل استقبال كردند.

وي تاكيد كرد كه لغو توافقنامه صادرات گاز مصر به اسراييل، اقدامي بسيار مهم و از رضايت و خرسندي محافل مصري برخوردار است.

 دبيركل حزب سوسياليست مصر افزود: صادرات گاز به اسراييل از طريق يك ميانجي صورت مي گرفت، اين ميانجي شركت "شرق مديترانه" است كه "حسين سالم" تاجر آلوده به فساد مالي در آن فعاليت داشت. اين شخص همچنين يك شريك اسراييلي داشت.

حفناوي تصريح كرد: مبلغ گاز صادراتي در سال 2011 پرداخت نشده است و همچنين زيان ناشي از تاخير آن، بر اساس توافقنامه اصلاحي سال 2009 لحاظ نشده است.

 دبيركل حزب سوسياليست مصر خاطرنشان كرد: توافقنامه صادرات گاز به رژيم صهيونيستي از سال 2005 امضا و از سال 2008 اجرايي شد و از آن زمان تاكنون مردم مصر واكنش هاي گسترده اي به آن نشان دادند و گروه هاي انقلابي نيز توانستند حكم لغو صادرات گاز به اسراييل را بگيرند ولي حكومت حسني مبارك احكامي كه به نفع مردم مصر بود را اجرا نمي كرد.

پاسخ مصر به تهديد اسراييل بدنبال قطع گاز

حفناوي در باره تهديد اسراييل در زمينه لغو صادرات گاز، اظهار داشت: فشارهاي مردمي، حكومت مصر را وادار خواهد كرد تا پاسخي مناسب به اظهارات و تهديدات اسراييل بدهد.

دبيركل حزب سوسياليست مصر افزود: اسراييل همواره بسيار سخن مي گويد و از امريكا درخواست كمك مي كند در حالي كه همه توافقنامه هاي امضا شده پس از جنگ اعراب و اسراييل، بر پايه اجحاف به مصر استوار بوده است.

وي گفت: توافقنامه هاي امضا شده اسراييل با حكومت حسني مبارك نمي تواند دليلي باشد كه مصر نفت و گاز خود را با قيمت مجاني به اسراييل بدهد.

حفناوي اظهار داشت: فشارهاي مردمي، حكومت مصر و وزير دفاع را وادار خواهد كرد تا به تهديدهاي اسراييل پس از قطع صادرات گاز پاسخ مناسبي بدهد.
11:42

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها