بشار الجعفری: بیانیه نشست مخالفان سوری بازگشت به عقب است / با معارضه مذاکره مستقیم نمی‌کنیم

بشار الجعفری: بیانیه نشست مخالفان سوری بازگشت به عقب است
 /  با معارضه مذاکره مستقیم نمی‌کنیم
جمعه 10 آذر 1396 - 16:32

نماینده دولت سوریه در مذاکرات ژنو با ابراز اعتراض کشورش به بیانیه معارضان در عربستان، اعلام کرد که هیأت سوری با معارضه، مذاکره مستقیم نخواهد کرد.

العالم - سوریه

«بشار الجعفری» رئیس هیأت مذاکره‌کننده به نمایندگی از دولت دمشق در مذاکرات حل بحران سوریه در ژنو، اعلام کرد که کشورش با معارضه مذاکره مستقیم نمی‌کند. 

الجعفری که نماینده دائم کشورش در سازمان ملل نیز هست، اعلام کرد که دمشق با معارضه در ژنو مذاکره مستقیم نخواهد کرد تا اعتراض خود را به بیانیه «ریاض-2» نشان بدهد.

معارضان خارج‌نشین سوریه که مورد حمایت آمریکا، فرانسه و عربستان هستند، اخیرا در نشستی در عربستان مدعی شدند که برای دوره انتقالی که بشار اسد طی آن از قدرت کنار می‌رود، به مذاکرات ژنو می‌روند. 

بشار الجعفری همچنین تأکید کرد، «آنکه بیانیه کنفرانس ریاض-2 را تهیه کرده، تلاش کرده تا مأموریت فرستاده سازمان ملل [در امور سوریه] را تخریب کند و در مسیر مذاکرات ژنو-8 سنگ‌اندازی کند.

بشار الجعفری رئیس هیئت مذاکره کننده دولت سوریه در ژنو در نشست خبری گفت: بیانیه مخالفان در نشست ریاض، شامل تعیین پیش شرط هایی برای مذاکرات است. این بیانیه به معنای بازگشت به عقب است و ما آن را به طور کامل رد می کنیم. این بیانیه تلاشی برای ضربه زدن به ماموریت استفان دی میستورا است. 

الجعفری افزود: در این دور از مذاکرات بر اصول اساسی حل سیاسی بحران متمرکز شدیم. هدف از ارائه سند اصول اساسی، ایجاد زمینه های مشترک است. دی میستورا همواره به ما وعده می داد سند دوازده بندی را که آن را ارائه کرده بودیم، مطرح خواهد کرد، اما امروز با ارائه سند دیگری که پیشتر اعلام نشده بود، ما را غافلگیر کرد.

نماینده و سفیر دائم سوریه در سازمان ملل متحد با رد بیانیه اخیر معارضان سوری در ریاض تاکید کرد هیئت سوری وارد گفتگوهای مستقیم با معارضان نخواهد شد.

الجعفری تاکید کرد هیئت سوریه فردا ژنو را به مقصد دمشق ترک خواهد کرد.

وی افزود به دنبال رویارویی با استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل متحد در امور سوریه نیست.

پربیننده ترین خبرها