تداوم تظاهرات بحرینی‌ها در حمایت از آیت‌الله عیسی قاسم+ تصاویر

تداوم تظاهرات بحرینی‌ها در حمایت از آیت‌الله عیسی قاسم+ تصاویر
شنبه 11 آذر 1396 - 09:31

تظاهرات بحرینی‌ها در اعتراض به محرومیت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم از درمان و همچنین محاصره منزل این عالم بحرینی همچنان ادامه دارد.

العالم ـ بحرین

به گزارش العالم، تظاهرات مردمی در دفاع از آیت الله شیخ عیسی قاسم و اعتراض به محرومیت ایشان از درمان و محاصره این عالم بحرینی در سراسر این کشور ادامه دارد.

در همین خصوص دیروز، تظاهرات مردمی بیش از 30 شهر بحرین از جمله منامه پایتخت این کشور را فرا گرفت.

"عبد الله الغریفی"، از علمای بحرین در حاشیه این تظاهرات گفت: آیت الله عیسی قاسم بزرگ ترین ضامن امنیت و ثبات کشور است و وظیفه همه ما از حکومت گرفته تا مردم حداکثر مراقبت از سلامتی ایشان است.

همزمان مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) خواستار دعوت از کادر پزشکی بین المللی برای درمان شیخ عیسی قاسم شده و از سازمان های بین المللی خواست با اعمال فشار بر حکومت بحرین به روند سلب تابعیت از وی و محاصره و اقامت اجباری ایشان پایان دهند.

اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد که از نزدیک اوضاع سلامتی شیخ عیسی قاسم را زیر نظر دارد. 

علمای بحرین روز پنجشنبه از مردم این کشور خواسته بودند که در محکومیت اقامت اجباری آیت‌الله شیخ عیسی قاسم و محرومیت او از درمان، در مناطق مختلف این کشور تظاهرات کنند.

مناطق مختلف پایتخت بحرین از جمله کرزکان، کرباباد، السنابس، شهرکان، البلاد القدیم، ابوقوة، الهملة، صدد، السهلة_الشمالیة و سایر مناطق، شب گذشته صحنه برگزاری راهپیمایی در محکومیت اقدامات حکومت آل خلیفه علیه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم بود.

منابع محلی منطقه الدراز، محل سکونت آیت الله عیسی قاسم مرجع و رهبر شیعیان و انقلاب بحرین، روز یکشنبه خبر دادند که وضعیت سلامت ایشان رو به وخامت رفته و به‌شدت نگران‌کننده است.

منطقه الدراز از خرداد 1395 و منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم به طور مشخص از خرداد 1396 در محاصره نیروهای امنیتی آل‌خلیفه‌ قرار دارد و به‌علت این محاصره، بارها روند درمانی ایشان با مشکلات فراوان روبه‌رو شده است.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی (25 بهمن 1389) صحنۀ اعتراضات و خیزش مردمی علیه حکومت آل خلیفه است.

 

 

پربیننده ترین خبرها