نقش تعیین کننده راستگرایان افراطی در انتخابات فرانسه

نقش تعیین کننده راستگرایان افراطی در انتخابات فرانسه
سه شنبه 5 ارديبهشت 1391 - 17:27

العالم – پاريس - با درخشش راست گرايان افراطي به عنوان بازيگراني قوي در عرصه انتخابات رياست جمهوري فرانسه ، تيم طرفدار نيكولا ساركوزي به مواضع مردمي اين گروه تكيه كرده تا آراي آنان را براي مرحله دوم انتخابات به دست آورد.

" خانم مارین لوپن " نامزد جبهه ملی راست افراطی فرانسه نزدیک به 18 درصد از آراء مرحله اول انتخاباتی را به دست آورد که کارشناسان سیاسی از آن  عنوان موفقیتی بزرگ و شگفتی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه یاد می کنند.

نتيجه غافلگير كننده اي كه  لوپن در ازاي شكست جبهه چپ گرايان به رهبري " ژان لوک ملنشون " به دست آورد ، راستگرايان افراطي را با معادلاتي دشوار براي قطعي كردن اين انتخابات مواجه كرد و درعين حال اعتبار وجايگاه سياسي قابل ملاحظه اي به آنان بخشيد.

مارین لوپن توانست بالاترین آمار را برای راست گرایان افراطی در تاریخ انتخابات فرانسه به دست آورد.

لوپن نامزد راست گرايان افراطي در جمع طرفدارانش، گفت : ما از هم اكنون به قدرت سياسي واقعي براي مقابله با چپ گرايان نئو ليبرال كه فاقد قاطعيت و انظباط هستند، تبديل شده ايم

در دور اول انتخابات رياست جمهوري فرانسه، فرنسوا اولاند نامزد سوسياليست ها بالاتر از نيكولا ساركوزي رئیس جمهور فعلی و راست گرای فرانسه  قرار گرفت ؛ نتيجه ای که براي بسياري ها قابل پيش بيني بود.

ساركوزي كه دوره رياست جمهوري وي رو به اتمام است، از همه فرانسوي ها خواسته است كه عشق به وطن را در وهله اول اولويت هاي خود قرار دارند و منافع شخصي و حزبي را كنار بگذارند و همه با هم متحد شوند.

در سوی دیگر این معادله فرانسوا اولاند نامزد حزب سوسياليست، که به عنوان رقیبی سرسخت به همراه سارکوزی به دور دوم راه یافته است ، سعي مي كند كه راي دهندگان چپ گرا را كه آراي آنان به نفع جبهه چپ گرايان ، حزب سبز يا حزب ميانه رو بوده است، به دست آورد و آراي برخي از راي دهندگان را كه بر مبناي اعتراض و نه بر اساس اصول ايدئولوژيك به راست گرايان افراطي راي دادند، به دست آورد.

به این ترتیب فعاليت هاي تبليغاتي دور دوم انتخابات رياست جمهوري فرانسه بین اولاند و سارکوزی که در دور اول شکست خورده است به شدت در حال پیگیری است.

اولاند تلاش مي كند كه اين پيروزي را تثبيت كند، اين درحاليست كه ساركوزي در تلاش است تا كفه ترازو را به نفع خود تغيير دهد؛ حتي اگر مجبور شود براي رسيدن به اين هدف، از مواضع خود عقب نشيني كند و با راستگرايان افراطي ائتلاف داشته باشد.

" مارک لوفتو " یک استاد دانشگاه فرانسوی می گوید : نتایج انتخابات ریاست جمهوری اسلامی دردور اولی منطقی بود ، چرا که فرانسوی ها دیگرتحمل نیکلا سارکوزی را ندارند

 04/24 - 16:14

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها