دیدار وزیر دفاع آمریکا با رئیس جمهوری مصر

دیدار وزیر دفاع آمریکا با رئیس جمهوری مصر
يکشنبه 12 آذر 1396 - 06:01

سخنگوی ریاست جمهوری مصر شنبه شب اعلام کرد: رئیس جمهوری مصر با وزیر دفاع آمریکا درخصوص راه های مبارزه با تروریسم و همکاری های نظامی با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

عبدالفتاح السیسی در این دیدار بر روابط راهبردی واشنگتن و مصر تاکید کرد و خواستار مبارزه مشترک با تروریسم و افراط گرایی شد.
در صفحه رسمی ریاست جمهوری مصر در " فیسبوک " آمده است: رئیس جمهوری مصر با اشاره به مبارزه با تروریسم، گفت: توسعه روابط نظامی دو کشور امنیت و ثبات را به خاورمیانه باز می گرداند.
در همین حال، جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا در این دیدار با تاکید بر همکاری و توسعه روابط با مصر افزود: قاهره یکی از پایه های اصلی ثبات در خاورمیانه می باشد و واشنگتن خواستار گسترش روابط با این کشور است.
متیس بر حمایت کشورش از مصر در جنگ علیه تروریسم تاکید و با قربانیان حادثه تروریستی مسجد الروضه در شمال سینای مصر ابراز همدردی کرد.
سخنگوی ریاست جمهوری مصر هم چنین اعلام کرد: در گفت و گو میان دو طرف، چالش های منطقه ای و بین المللی به ویژه موضوع مبارزه با تروریسم و تندروی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
متیس وزیر دفاع آمریکا شنبه در جریان سفر پنج روزه خود به خاورمیانه، روز شنبه وارد مصر شد و پس از دیدار با مقام های مصری شنبه شب راهی اردن شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها