همبستگی با اعتصاب غذای 1600 اسیر فلسطینی

همبستگی با اعتصاب غذای 1600 اسیر فلسطینی
چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391 - 08:45

صدها فلسطيني ها با تحصن در مقابل دفتر صليب سرخ در كرانه باختري براي ابراز همبستگي با اسيران فلسطيني از هشت روز پيش اعتصاب غذاي نامحدود کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، خضر عدنان از رهبران جنبش جهاد اسلامي فلسطین است که در اعتراض به بازداشت غیر قانونی و نامشخص خود موسوم به بازداشت اداری، از بیش از دو ماه پیش  اعتصاب غذا کرده است.

عدنان با این کار به اسطوره ای در میان اسیران فلسطینی تبدیل شده است و بسیاری از اسرای فلسطینی در اعلام همبستگی با وی دست به اعتصاب غذا زده اند.

عدنان از اسراي فلسطيني خواسته است تا تحقق پيروزي به اعتصاب غذای خود پایان ندهد زیرا چنین اقدامی ضربه بزرگي به جنبش اسيران وارد خواهد کرد. 

وي در كنفرانس مطبوعاتي خود بر لزوم تشكيل شبکه پيگيري سلامت اسيران اعتصاب كننده كه تعداد آنها به بيش از 1600 نفر رسيده است، تاكيد كرد.
مساله اسيران بار ديگر معادله های رژیم صهیونیستی را به هم زده است و اسيرانی كه مبارزه از طریق اعتصاب را آغاز كردند، تصميم دارند تا به منظور تحقق حداكثر دستاوردهاي ممكن به اعتصاب تدريجي روي بياورند.

برپایه این گزارش، نوعي جنبش و تکاپو در کرانه باختری رود اردن وجود دارد به گونه ای که مردم در همبستگي با اسيران دست به اعتصاب و تحصن هاي روزانه مي زنند و در ميدانهاي عمومي چادر  برپا می کنند.

"قدوره فارس" رييس باشگاه اسير فلسطيني در حاشيه يك تحصن به شبكه خبري العالم گفت: بايد جنبش مردمي گسترده تري وجود داشته باشد تا شايد از اين طريق بتوانيم ديگر كشورها را براي اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی همراه كنيم. تدابيري كه تا اين لحظه اتخاذ شد، كافي نبوده است و اوضاع براي اعتصاب كنندگان در زندان ها اينك شبيه اوضاع سال 1967 میلادی است.

پربیننده ترین خبرها