گزارش خبرنگار العالم از آخرین تحولات میدانی یمن؛

پرواز جنگنده های سعودی درآسمان صنعاء و جلوگیری از پیشروی مزدوران سعودی

پرواز جنگنده های سعودی درآسمان صنعاء و جلوگیری از پیشروی مزدوران سعودی
يکشنبه 12 آذر 1396 - 17:57

تعرض جنگنده های متجاوز سعودی به حریم هوایی یمن همچنان ادامه دارد.

العالم - یمن 

گزارش خبرنگار العالم در یمن از پرواز جنگنده های متجاوز سعودی در آسمان صنعاء پایتخت یمن حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار العالم از یمن، سرتیپ ستاد «أشرف لقمان» سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که پیام ما به امارات، تاکیدی بر صداقت ما در پاسخ دادن به آنان (متجاوزان) است.

لقمان افزود : همه مناطق صنعاء به آغوش کشور بازگشت.

وی همچنین گفت : ما مقادیر زیادی موشک های کروز و ابزارهای جدید برای غافلگیر کردن دشمن داریم.

گزارش خبرنگار العالم در یمن همچنین حاکی از آن است که پیشروی مزدوران ارتش متجاوز سعودی در مجاورت جبل قیس در جیزان شکست خورده است و در دفع پیشروی متجاوزان، شماری از آنان کشته و یا مجروح شده اندو برخی دیگر از آنان نیز به اسارت گرفته شده اند.

همچنین گزارش دیگری از یمن حاکی از آن است که مواضع مزدوران ارتش سعودی در وادی السرو در جیزان، هدف حملات موشکی و توپخانه ای ارتش یمن و کمیته های مردمی قرار گرفته است.

خبرنگار العالم در یمن در گزارشی دیگر افزود که شماری از مزدوران ارتش سعودی بر اثر انفجار بمب نزدیک معبر الخضراء در جیزان کشته و یا مجروح شدند.

خبرنگار العالم درگزارشی دیگر از یمن به نقل از یک منبع بیمارستانی در ذمار گفت که «ضيف الله زايد مثنى » سرکرده شبه نظامیان عفاش درحالیکه به شدت مجروح شده بود، به بیمارستان انتقال داده شد و از مرگ نجات یافت.

درجریان مقابله نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی با پیشروی مزدوران سعودی به سمت پایگاه الشرفه در نجران، دو نظامی سعودی کشته و یا زخمی شدند.

یک منبع نظامی اعلام کرد همزمان با پیشروی ناکام ارتش سعودی به سمت پایگاه الشرفه در نجران، جنگنده های متجاوز سعودی و بالگردهای آپاچی نیز حملاتی را اجرا کردند.

خبرنگار العالم در یمن، همچنین گفت که یکی از مزدوران ارتش سعودی در پایگاه الطلعه، توسط تک تیراندازان ارتش یمن هدف قرار گرفت.

خبرنگار العالم در خبری تکمیلی گفت: مزدوران سعودی به منطقه «بنی الحارث» در شمال صنعا  سه حمله هوایی انجام دادند.

215

پربیننده ترین خبرها