لاریجانی:ایران و روسیه همکاری گسترده ای در مبارزه با مواد مخدر دارند

لاریجانی:ایران و روسیه همکاری گسترده ای در مبارزه با مواد مخدر دارند
يکشنبه 12 آذر 1396 - 19:37

«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی که در راس هیاتی برای شرکت در کنفرانس بین المللی مبارزه بامواد مخدر به مسکو سفر کرده است، گفت: ایران و روسیه همکاری های گسترده ای در مبارزه با قاچاق مواد مخدر دارند.

العالم - اروپا

لاریجانی بعدازظهر یکشنبه در بدو ورود به مسکو در فرودگاه ونوکووا در گفت وگو با خبرنگاران بر لزوم همکاریهای بین اللملی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر تاکید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همکاری های بین المللی باید نقش مهمی در مبارزه با مواد مخدر داشته باشند، بر ضرورت اشتراک و تبادل تجربیات پارلمانی در کنفرانس بین المللی مبارزه با مواد مخدر که روز دوشنبه در مسکو برگزار می شود، تاکید کرد. 

لاریجانی گفت: هدف اصلی از سفر به مسکو شرکت در کنفرانس مبارزه با مواد مخدر و نقشی که پارلمان ها می توانند در این زمینه داشته باشند، است.

وی خاطرنشان کرد: ابعاد مساله مواد مخدر بسیار گسترده شده هم از نظر تنوع و هم از این جهت که مواد مخدر غیرصنعتی در بازار افزایش پیدا کرده است، ضمن آنکه در کشور افغانستان هیچ کنترلی در زمینه تولید مواد مخدر وجود ندارد.

لاریجانی گفت: البته برخی کشورها با حضور در افغانستان با هدف مبارزه با تروریسم و مواد مخدر تلاش کردند این موضوع را کنترل کنند اما نتیجه حضور آن ها افزایش چند برابری تولید مواد مخدر بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران و روسیه و کشورهای منطقه حق دارند نسبت به موضوع مواد مخدر حساسیت بیشتری داشته باشند و باید برای آن هم از نظر کنترل سرمنشاء و هم برای روش مبارزه با مواد مخدر همفکری کنند.

لاریجانی با بیان اینکه کشورهای مهم به ویژه کشورهای غربی باید توجه زیادی به آسیب های مواد مخدر داشته باشند، اظهار کرد: آسیب های مواد مخدر دامن کشورهای غربی را نیز خواهد گرفت و این طور نیست که در این مساله احساس مسئولیت نکنند.

وی ادامه داد: در کنفرانس بین المللی مبارزه با مواد مخدر تجربیات در سطح پارلمان به اشتراک گذاشته می شود و قوانینی که می تواند در این زمینه موثر باشد، مطرح خواهد شد و درنهایت عزم مشترکی در بین کشورها برای مبارزه با مواد مخدر به وجود خواهد آمد.

لاریجانی با بیان اینکه برای پشتیبانی و پیگیری های دوجانبه بین ایران و روسیه نشست هایی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: همچنین در حاشیه این نشست ها به فرم بندی خواهیم رسید تا حضور شرکت های مهم برای سرمایه گذاری در ایران افزایش پیدا کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در راس هیاتی برای شرکت در کنفرانس بین المللی مبارزه بامواد مخدر وارد مسکو پایتخت روسیه شد و در فرودگاه ونوکووا از طرف سرگئی نیوروف معاون دومای روسیه، لئونید اسلوتسکی رئیس کمیسیون امور بین المللی دوما و مهدی سنایی سفیر ایران در مسکو مورد استقبال قرار گرفت.

کنفرانس بین المللی مبارزه با مواد مخدر با شرکت روسای پارلمان های بیش از 40کشور جهان از جمله ایران روز دوشنبه در مسکو برگزار می شود. 

«سرگئی نیوروف» معاون دومای روسیه در باره این کنفرانس گفت: بیش از 500 نفر از جمله روسای پارلمان های 44 کشور در کنفرانس بین المللی 'نمایندگان بر علیه مواد مخدر' در دومای روسیه و تحت نظارت سازمان ملل شرکت می کنند. 

روزنامه پارلامنتسکایا گازتا ارگان پارلمان روسیه به نقل از این مقام حزب حاکم روسیه نوشت: در کنفرانس بین المللی 'نمایندگان علیه مواد مخدر' سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه، ولادیمیر کولوکولتسف وزیر کشور و ورونیکا اسکوورتسووا وزیر بهداشت روسیه نیز شرکت خواهند کرد. 

وی خاطرنشان کرد که در این کنفرانس روسای پارلمان های اندونزی، ایران، مکزیک، پاکستان ، ازبکستان و اکوادور سخنرانی خواهند کرد. 

همچنین 'یوری فدوتوف' معاون دبیرکل سازمان ملل و مدیر اجرایی اداره مبارزه با مواد مخدر و تبهکاری این سازمان و 'رشید علیموف' دبیرکل سازمان همکاری شانگهای نیز در این کنفرانس شرکت خواهند کرد. 

منبع : ایرنا

پربیننده ترین خبرها