کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور رئیس جمهوری آغاز شد

کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور رئیس جمهوری آغاز شد
سه شنبه 14 آذر 1396 - 09:15

سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی دقایقی پیش با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران (سالن اجلاس سران) آغاز به کار کرد.

العالم - ایران / سیاسی

سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که از امروز با حضور 500 میهمان خارجی و داخلی و با شعار «وحدت و الزامات تمدن نوین اسلامی» آغاز به کار می کند تا 16 آذر در سالن کنفرانس سران کشورهای اسلامی ادامه خواهد داشت.

در کنفرانس امسال پس از صحبت های حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری برخی از شخصیت های برجسته داخلی و بین المللی به سخنرانی خواهند پرداخت. 

در این کنفرانس کمیسیون های تخصصی «موقعیت کنونی جهان اسلام و راهکارهای فعال کردن مؤلفه‌های فرهنگ وتمدن ساز»، «ویژگی‌های تمدن نوین اسلامی و تمایز آن از غرب»، «طرح‌های احیاگران جهان اسلام جهت تمدن سازی نوین اسلامی»، «نقش خودباوری مسلمانان و اتحادیه‌های تقریب نهاد در تشکیل تمدن نوین اسلامی»، «مساعی حمیده» و «تمدن نوین اسلامی به مثابه راهبرد وحدت اسلامی» برگزار می‌شود.

همچنین در حاشیه این کنفرانس نشست «اتحادیه جهانی علمای مقاومت»، «اتحادیه جهانی سادات» و «اتحادیه جهانی زنان مسلمان» برگزار می شود.

میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی روز گذشته (دوشنبه) در مرقد حضرت امام خمینی(ره) حضور یافته و ضمن نثار تاج گل به مقام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کردند.

قرار است فردا و در دومین از روز برگزاری این کنفرانس میهمانان داخلی و خارجی همزمان با آخرین روز از هفته وحدت و سالروز میلاد پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله با رهبر معظم انقلاب دیدار کنند. 

آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی هفته گذشته در نشست خبری کنفرانس وحدت اسلامی از تشکیل کمیسیون های تخصصی گفت: بیش از 220 شخصیت برجسته خارجی از 93 کشور و 300 مهمان داخلی حضور خواهند داشت که بسیاری از میهمانان خارجی برای اولین بار در این اجلاس شرکت می کنند. 

وی از موج درخواست‌هایی سخن گفت که از سوی بسیاری از اندیشمندان خارجی برای شرکت در کنفرانس اسلامی مطرح شده ولی امکانات مجمع پاسخگوی تمامی درخواست ها نبوده است. 

پربیننده ترین خبرها