حمایت زیرگروههای ائتلاف ملی از نخست وزیر عراق

حمایت زیرگروههای ائتلاف ملی از نخست وزیر عراق
پنج‌شنبه 7 ارديبهشت 1391 - 14:40

بغداد- العالم- زيرگروه هاي ائتلاف ملي عراق شايعه تلاش آنان براي دادن راي عدم اعتماد به دولت نوري المالکي را تکذيب کرده و بر حمايت خود از نخست وزير عراق تاکيد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم برخی رسانه های گروهی در روزهای گذشته بر شایعه تلاش زیرگروه های ائتلاف ملی  برای دادن رای عدم اعتماد به دولت نوری المالکی دامن زدند.

جریان صدر به رهبری مقتدی صدر نیز از جمله گروههایی است که ضمن اعلام حمایت خود از مالکی هرگونه تلاش برای دادن رای عدم اعتماد به دولت وی را تکذیب کرد.

پیشتر برخي اعضاي "فراكسيون همپيماني كردستان" و "فهرست العراقيه" خواستار سلب اعتماد از مالكي شده بودند؛ اما ناظران سياسي معتقدند كه سلب اعتماد از نخست وزیر عراق كار آساني نيست زيرا ائتلاف ملي به رياست مالكي بزرگترين قدرت سیاسی در مجلس نمايندگان و خارج از آن است .

"جاسم الموسوي" عضو ائتلاف ملي عراق در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت : شخصیت مداري برنامه ائتلاف ملي  نيست ولي  این ائتلاف حامي مالكي است و از وي صرف نظر نخواهد كرد . مالكي تنها نامزد ائتلاف ملي براي هميشه است و نبايد درباره سلب اعتماد از وی مذاکره کرد.

"محمود عثمان" عضو فراكسيون همپيماني كردستان درمجلس نمايندگان عراق نيز در مصاحبه با العالم گفت : اگر كسي مي تواند از نخست وزيري سلب اعتماد كند ، اين كار را انجام دهد زيرا اين ، حق قانوني وي است ؛ اما در صورتی که موفق به گرفتن رای عدم اعتماد نشوند  ، بايد با وي به عنوان نخست وزير تعامل كنند .  

ناظران سياسي معتقدند كه با توجه به برخورداري ائتلاف ملي از اكثريت سياسي و پارلماني مساله سلب اعتماد از نوري مالكي تنها مصرف رسانه ای دارد.

16:52

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها