جزییات جدید از کشته شدن عبدالله صالح

جزییات جدید از کشته شدن عبدالله صالح
سه شنبه 14 آذر 1396 - 18:58

پس از گذشت 48 ساعت از سخنرانی عبدالله صالح رییس جمهور سابق یمن برای بپاخاستن علیه جنبش انصارالله و گشودن صفحه ای جدید در روابط با عربستان، هیچ کسی انتظار نداشت که به چنین سرنوشتی دچا شود که به گفته برخی فعالان، عبدالله صالح با بیش از 30 گلوله از پای درآمد.

العالم  -  یمن

خانه عبدالله صالح در خیابان مجاهد در جنوب صنعا واقع است که در کنار آن خانه شماری از نزدیکانش و نیز مسجد الصالح قرار دارد که آن را در دوران حکومتش که 33 سال ادامه داشت، بنا کرده بود.

نیروهای صالح در روز نخست اعلام کردند که شماری از اردوگاه ها و شهرها در اطراف صنعا را تحت کنترل درآوردند؛ اما ارتش یمن و کمیته های مردمی به سرعت آنها را بازپس گرفتند و صالح را در داخل منزلش تحت فشار قرار دادند.

ظهر روز دوشنبه صالح  پس از آنکه ارتش و کمیته های مردمی اعلام کردند که خانه اش را تحت کنترل گرفتند، با یک خودروی زرهی از صنعا عازم زادگاهش در شهر سنحان در جنوب شرق صنعا شد.

برخی شاهدان عینی و رسانه های محلی خبر دادند که ارتش وکمیته های مردمی کمینی برای صالح در تقاطع میان روستای الشاطبی و روستای بیت الاحمر در شهر سنحان نصب کردند.

یکی از رهبران جزب کنگره ملی یمن به خبرگزاری اناتولی گفت: ارتش و کمیته های مردمی کاروان صالح را در 40 کیلومتری جنوب صنعا متوقف کردند در حالی که عازم سنحان بود و او را به مکانی ناشناس بردند و در آنجا با گلوله او را اعدام کردند.

و در روایتی نزدیک به اظهارات این رهبر حزب کنگره، برخی فعالان محلی تصریح کردند که نیروهای ارتش وکمیته های مردمی خودروی صالح را تعقیب کردند و به سمتش تیراندازی کردند پیش از آنکه خودرو متوقف شود و صالح به روستایی در همان نزدیکی فرار کرد.

برخی تصاویر و فیلمهایی که کاربران شبکه های اجتماعی منتشر کردند، نشان می دهد که مبارزانی از ارتش جسد صالح را حمل می کنند و بر  آن آثار خون و تیراندازی دیده می شود و آن را به خودروی دیگری منتقل کردند.

برخی ناظران ترجیح دادند که صالح عازم استان مارب مقر نیروهای دولتی در منطقه بوده است بدون آنکه این فرضیه به طور کامل مورد تاکید قرار گیرد.

در بیانیه وزارت کشور در صنعا آمده است که وزارت پایان بحران خیانتکاران (در اشاره به نیروهای صالح) و کنترل مخفیگاه های آنان و گسترش امنیت در صنعا و حومه آن و تمام استانهای کشور و کشته شدن سرکرده خیانتکاران و شماری از عناصرش را اعلام می کند.

210

پربیننده ترین خبرها