نويسنده و تحليل گر سياسي سوري:

سنگ اندازی اتحادیه عرب علیه طرح عنان

سنگ اندازی اتحادیه عرب علیه طرح عنان
جمعه 8 ارديبهشت 1391 - 17:37

نويسنده و تحليلگر سياسي سوري تاكيد كرد كه اتحاديه عرب در برابر موفقيت طرح كوفي عنان سنگ اندازي مي كند و سعي دارد سوريه را گرفتار بند هفتم منشور سازمان ملل كند.

"ملاذ مقداد" روز جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: رژيم هاي عرب مجبورند برنامه هاي آمريكا و اسراييل را براي توطئه چيني بر ضد اعراب اجرا كنند تا بتوانند تاج و تخت خود را حفظ كنند.

نويسنده و تحليلگر سياسي سوري، افزود: هدف اساسي از تشكيل اتحاديه عرب، دغدغه و مساله اصلي فلسطين بود؛ اما اكنون اين اتحاديه به تريبوني براي اعمال فشار بر ملت سوريه تبديل شده است تا سوريه را ناچار به دادن امتيازاتي در برابر دشمنان خيالي كند تا به اين ترتيب دشمن اصلي كه رژيم غاصب اسراييل است به فراموشي سپرده شود.

مقداد تاكيد كرد : اتحاديه عرب و رييس آن در اين مرحله تلاش خود را مصروف آن داشتند كه نقش هاي مطلوب آمريكا را ايفا كند، زيرا آمريكا درصدد آن است كه خاورميانه را به سوپاپ اطميناني براي كاهش فشار مشكلات اقتصادي ، اجتماعي و سياسي خود تبديل كند.

وي خاطر نشان كرد : برخي به دنبال آن هستند كه با سنگ اندازي در برابر طرح كوفي عنان، سوريه را به سمتي سوق دهند كه بند هفتم منشور سازمان ملل بر اين كشور تحميل شود؛ آن ها عليرغم اينكه بر اهميت طرح كوفي عنان تاكيد مي كنند ، نخستين كساني بودند كه از اين طرح انتقاد كردند.

ملاذ مقداد تاكيد كرد : برخي از رژيم هاي عرب براي اعمال فشار بر مردم سوريه، پوشش سياسي، مالي و نظامي لازم را براي نيروهاي خرابكار در اين كشور تامين مي كنند؛ آن ها برنامه اي سازمان يافته براي برانگيختن مشكلات و نه حل آن دارند، تا بتوانند طرح عنان را محدود كرده و هر چه بيشتر بر دولت سوري فشار آورند.

15:41-27/04

 



پربیننده ترین خبرها