مردم اردن فریاد زدند:

ما اصلاحات می خواهیم نه دولت جدید

ما اصلاحات می خواهیم نه دولت جدید
شنبه 9 ارديبهشت 1391 - 04:22

مردم اردن با برپايي تظاهراتي در واکنش به انتصاب نخست وزير جديد کشورشان تاکيد کردند: اردن نيازمند تشکيل دولت جديد نيست بلکه به اصلاحات ريشه اي نياز دارد.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، یک روز پس از اینکه " فایز الطراونه " به جای " عون الخصاونه " به سمت نخست وزیر اردن منصوب شد، اردنی ها در تظاهراتی خواستار اصلاحات به جای تغییر دولت شدند.

در این تظاهرات که در شهر امان پایتخت اردن برگزار شد، گروه های اسلامگرای مخالف دولت، احزاب مختلف، جوانان و دیگر اقشار مردم شرکت داشتند.

مخالفان که به حضور  الطراونه در مذاکرات سازش سال 1994 اردن و رژیم صهیونیستی اعتراض داشتند؛ در تظاهرات خود فریاد می زدند" الطراونه؛ اگر مردم ترا انتخاب نکردند، تو نمی توانی تصمیم بگیری"

روز پنجشنبه عبدالله دوم شاه اردن استعفای الخصاونه را پذیرفت. از زمان آغاز به کار دولت الخصاونه تنها شش ماه می گذشت اما با برکناری وی هم معترضان راضی نشدند و تاکید کردند که به جای تغییر دولت، باید اصلاحات ریشه ای انجام شود.

در این تظاهرات بر روی پلاکاردها نوشته شده بود، "در اردن تحویل غذای حاضری 45 دقیقه طول می کشد، اما جابجایی نخست وزیر 30 دقیقه."

"سالم فلاحت" رهبر پیشین اخوان المسلمین اردن در سخنرانی خود در جریان این تظاهرات با اشاره به اینکه در اردن بحران حکمرانی وجود دارد، اظهار داشت: در این کشور فاسدان قدرتمندند و از آنها حمایت می شود. نخست وزیران و رژیم اهمیتی برای کشور قائل نیستند و به کشور تعلق ندارند و کشور در خطر است. ما به کسی نیاز داریم که پیام مردم را در یابد و به مردم دروغ نگوید.

برپایه این گزارش، از ژانویه سال 2011 معمولا هر هفته در اردن تظاهراتی با هدف درخواست اصلاحات و مبارزه با فساد برگزار می شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها