تظاهرات فلسطینیان ساکن غزه در حمايت از شهر قدس

تظاهرات فلسطینیان ساکن غزه در حمايت از شهر قدس
پنج‌شنبه 16 آذر 1396 - 02:32

صدها فلسطینی در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ رئیس آمریکا دربه رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت  فلسطین اشغالی چهارشنبه شب درغزه تظاهرات کردند .

تظاهرات فلسطینی ها در مخالفت با تصمیم دونالد ترامپ درباره شهر قدس  با فراخوان جنبش حماس و در اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال غزه برگزار شد و تظاهر کنندگان پرچم فلسطین و پارچه نوشته های در حمایت از شهر قدس در دست داشتند .
به گزارش خبرگزاری آناتولی از غزه ، محمد ابو عسکر از رهبران جنبش حماس درجمع تظاهرکنندگان در اردوگاه جبالیا گفت قدس شهر تاریخی و ابدی برای مسلمانان است و مهم نیست اشغال آن تا چه زمانی طول بکشد.
 ابو عسکر تاکید کرد اتفاقاتی که در زمینه یهودی سازی شهر قدس و تبدیل آن به پایتخت اسرائیل شکل می گیرد نشانه حمایت و طرفداری آشکار واشنگتن از این رژیم و برداشته شدن نقاب از چهره  واقعی آمریکا در جانبداری و پشتیبانی مستمر از اسرائیل است .
 این مقام بلند پایه جنبش حماس در ادامه از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان و ریاست سازمان آزادیبخش فلسطین ( ساف ) خواست از تصمیم قبلی  خود در به رسمیت شناختن اسرائیل  عقب نشینی کند و با این کار صفحه تاریک در تاریخ فلسطین را  حذف کنند .
ابو عسکر از کشورهای عربی و اسلامی خواست اقدامی در کمک و حمایت از شهر قدس انجام دهند و با اشکال مختلف تلاشها در مسیر عادی سازی و بهبود روابط با اسرائیل  مقابله کنند چون مسئله قدس موضوعی بسیار مهم و فراتراز فلسطین است  و به همه کشورهای اسلامی مرتبط می شود .

پربیننده ترین خبرها