مخالفت گسترده مردم یمن با «گفتگوهای ملی»

مخالفت گسترده مردم یمن با «گفتگوهای ملی»
شنبه 9 ارديبهشت 1391 - 17:34

هزاران تن از مردم يمن روز جمعه با برگزاري تظاهرات در صنعا و ساير شهرهاي اين کشور «گفتگوهاي ملي» را محکوم کردند و آن را در راستاي ادامه توافق نامه رياض دانستند.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، مردم یمن روز جمعه در خیابان الستین صنعا تظاهرات کردند و خواستار سرنگونی رژیم علی عبدالله صالح و محاکمه سران و بازماندگان فاسد آن شدند.
 علی ناصر الریامی یکی از رهبران جوانان انقلابی یمن به شبکه خبری العالم گفت: ما امروز با هدف سرنگون کردن رژیم صالح تظاهرات کرده‌ایم و تا سرنگونی کامل رژیم و همه سران آن و محاکمه آن‌ها دست از مبارزه برنخواهیم کشید.
محمد الضاعنی از رهبران میدان تغییر در صنعا نیز به شبکه خبری العالم گفت: ما مخالف گفتگوهای اخیر تحت عنوان گفتگوهای ملی هستیم، زیرا سفیر آمریکا در قالب ابتکار شورای همکاری خلیج فارس در پشت پرده آن قرار دارد و همه این امور توطئه‌هایی علیه جوانان است.
عبدالله مرتضی یکی از رهبران جوانان انقلاب یمن نیز به خبرنگار العالم گفت: گفتگوهای ملی که درباره آن تبلیغ می‌شود با هدف به بازی گرفتن افکار مردم و جوانان است. در حقیقت آن‌ها درباره پست‌هایشان مذاکره می‌کنند تا بدین وسیله انقلاب مردم را نادیده بگیرند.
عصر روز جمعه راهپیمایی بزرگی نیز در میدان التغییر برگزار شد و تظاهر کنندگان یمنی در آن با مردم استان‌های جنوبی این کشور  اعلام همدردی کردند.
ابراهیم الوجیه از رهبران ائتلاف جوانان پایداری، نیز در این باره به العالم گفت: امروز سالگرد جنگ ظالمانه علیه مردم جنوب یمن در سال 1994 است و ما امروز در اینجا گردهم آمده‌ایم تا همدردیمان را با مردم جنوب در این سالگرد تلخ اعلام کنیم.
  28/04 - 12: 05

 



 



پربیننده ترین خبرها