سفر نخست وزير رژيم صهيونيستی به پاريس/تلاش نتانیاهو برای همراه کردن فرانسه با تصمیم ترامپ

سفر نخست وزير رژيم صهيونيستی به پاريس/تلاش نتانیاهو برای همراه کردن فرانسه با تصمیم ترامپ
يکشنبه 19 آذر 1396 - 06:39

نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه با سفر به  پاریس تلاش می کند تا رییس جمهور فرانسه را به تصمیم اخیر امریکا درباره انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی نزدیک کند.

کاخ ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد بنیامین نتانیاهو امروز ظهر وارد الیزه می شود و در ضیافت ناهاری که امانوئل مکرون برای او تدارک دیده شرکت می کند. 

قرار است در طی این مراسم نتانیاهو و مکرون راجع به تصمیم اخیر دولت امریکا در شناخت اورشلیم (بیت المقدس) به عنوان پایتخت اسرائیل (رژیم اشغالگر قدس) صحبت کنند و سپس با صدور بیانیه ای به جلسه خود خاتمه دهند.

سفر نتانیاهو به پاریس پیش از اعلام دونالد ترامپ مبنی بر انتقال سفارت امریکا به قدس اشغالی برنامه ریزی شده بود.

این دومین حضور نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاریس پس از انتخاب امانوئل مکرون به عنوان رییس جمهور فرانسه و اولین سفر خارجی او پس از تصمیم نابخردانه امریکا محسوب می شود. 

اکثر کشورهای جهان و نهادهای بین المللی از جمله اتحادیه اروپا با تصمیم امریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس به شدت مخالفت کرده اند. فرانسه نیز این تصمیم را" تاسف بار " خوانده و اعلام کرده از آن حمایت نخواهد کرد.

یک روز پیش از سفر نتانیاهو به پاریس؛ صدها تن از شهروندان فرانسوی (اعم از مسلمان و مسیحی) در میدان رپوبلیک پاریس نسبت به این سفر و سیاست فرانسه در قبال اشغالگری رژیم صهیونیستی دست به تجمع زدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها