مسئول روابط خارجی نیروهای انقلابی یمن:

طرح عربستان برای بحران سازی در یمن

طرح عربستان برای بحران سازی در یمن
سه شنبه 12 ارديبهشت 1391 - 03:27

العالم، قاهره ـ مسئول روابط خارجي نيروهاي انقلابي يمن طرح گفتگوهاي در اين کشور را توطئه عربستان براي بحران سازي و دور کردن انقلابيون از عرصه تحولات يمن دانست.

«عبدالجبار الحاج» روز سه شنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم، گفت: ما هیچ‌گاه گفتگو را نخواهیم پذیرفت و در کنار کسانی که دستانشان به خون انقلابین آلوده است و اشکال مختلف سرکوب وقتل را علیه ملت یمن اعمال کردند، بر سر یک میز نخواهیم نشست.

مسئول روابط خارجی نیروهای انقلابی یمن، افزود: گفتگو‌ها به عنوان یک اصل مورد توافق همه گروههای انقلابی و ملی است که دست به هیچ یک از اشکال فساد و کشتار مردم یمن در ۳۳ سال گذشته نزدند؛ اما اینکه با قاتلان بر سر یک میز بنشینیم تا گفتگو کنیم، به هیچ وجه قابل قبول نیست، بر سر چه چیزی گفتگو کنیم؟ و چگونه با آن‌ها گفتگو کنیم در حالی که ما مصونیت آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسیم، بلکه خواهان محاکمه آن‌ها و بازگرداندن همه اموالی که غارت کردند، هستیم؟

الحاج خاطرنشان کرد: مساله خروج علی عبدالله صالح پایان بحران فعلی میان طرفهای دیدار مشترک و عناصر بازمانده رژیم نیست، طرح عربستان مشکلات و بحرانهای بسیاری ایجاد می‌کند که می‌خواهد ملت یمن را از عرصه گفتگو‌ها و انقلاب خارج کند.

مسئول روابط خارجی نیروهای انقلابی یمن درباره ادعاهای طرفداران طرح عربستان مبنی بر اینکه گفتگو برای کاستن از فشارهای بین المللی و مقابله با دخالتهای نظامی خارجی، پذیرفتنی است، گفت: این انقلاب بود که موجب ایجاد تغییرات در یمن شد و همه نقض‌ها و تجاوز‌ها علیه حاکمیت ملی را به پایان رساند، همچنین جوانان انقلاب از‌‌ همان ابتدا به گزینه انقلاب مسالمت آمیز پایبند بودند و از تکرار الگوی لیبی دوری کردند و انقلاب مسالمت آمیز را الگو قرار دادند؛ از این رو تداوم انقلاب مسالمت آمیز نمی‌تواند توجیهی برای دخالت نظامی خارجی باشد.

الحاج تصریح کرد: انقلاب مسیری بس طولانی تا سرنگونی رژیم با همه عناصر آن و خروج یمن از همه مشکلات و بحران‌ها، دارد.

16:44- 04/30



پربیننده ترین خبرها