تمرین نظامی مشترک آمریکا، کره جنوبی و ژاپن

تمرین نظامی مشترک آمریکا، کره جنوبی و ژاپن
دوشنبه 20 آذر 1396 - 08:43

کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد تمرین رهگیری موشکی مشترکی را به همراه آمریکا و ژاپن آغاز کرده است.

العالم - آسیا

این تمرین نظامی مشترک آمریکا ،‌ کره جنوبی و ژاپن در بحبوحه گمانه زنی هایی آغاز شده است مبنی بر اینکه کره شمالی ممکن است به زودی یک فروند موشک بالستیک با قابلیت شلیک از زیردریایی آزمایش کند. 

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد این تمرین نظامی دو روزه در آبهای نزدیک شبه جزیره کره و ژاپن برگزار می شود و نخستین همکاری نظامی میان آمریکا ، کره جنوبی و ژاپن از زمان اقدام کره شمالی به آزمایش موشک بالستیک قاره پیما « هواسونگ 15 » به شمار می رود. این آزمایش موشکی جدید کره شمالی اواخر نوامبر انجام شد.

در این تمرین نظامی مشترک ناوشکن « سئوآئه ریو سئونگ ریونگ Seoae Ryu Seong Ryong » کره جنوبی و همچنین ناوشکن های « استتم Stethem » و « دکاتور Decatur » آمریکا و همچنین کشتی جنگی « چوکای Chokai » ژاپن مشارکت دارند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه خود اعلام کرد در این تمرین نظامی مشترک عملیات شناسایی و رهگیری هرگونه موشک بالستیک که از سوی کره شمالی شلیک شود به صورت شبیه سازی رایانه ای انجام خواهد شد.

این سومین تمرین ضد موشکی آمریکا ، کره جنوبی و ژاپن از زمانی به شمار می شود که کره شمالی ششمین و قوی ترین آزمایش هسته ای خود را انجام داد.

منبع: صداوسیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها