نتانیاهو: ایران و داعش مشکلات خاورمیانه اند!

نتانیاهو: ایران و داعش مشکلات خاورمیانه اند!
دوشنبه 20 آذر 1396 - 12:25

نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس مدعی شد که ایران و داعش مشکلات اصلی خاورمیانه هستند.

العالم ـ فلسطین اشغالی 

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بدون اشاره به جنایات این رژیم در خاورمیانه، شهرک سازی و غصب اراضی فلسطینیان برخلاف قوانین بین المللی، از ایران و تروریست های داعش به عنوان مشکلات اصلی منطقه نام برد.

به گزارش جروزالم پست، وی در کنفرانس خبری مشترک با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد: خاورمیانه با مشکل داعش و افراطی گری به ویژه از سوی ایران مواجه است.

نتانیاهو در بخش دیگری از ادعاهایش گفت که رژیم صهیونیستی از مرزهای خود در مقابل تروریست ها حمایت می کند و از این طریق مانع گسترش تروریسم به اروپا می شود.

وی همچنین از کشورهای اروپایی خواست به فرایند از سرگیری مذاکرات سازش خاورمیانه کمک کنند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تصمیم دولت آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس و در تضاد با جملات پیشین خود گفت: همه کشورهای اروپایی نیز باید اورشلیم (بیت المقدس) را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسند حتی اگر توافق صلحی با فلسطینی ها به دست نیاید.

به گزارش مهر پیش از این سخنان، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به افزایش خشونتها در خاورمیانه ابراز نگرانی کرد و آن را هدیه ای برای افراط گرایان دانست.

وی در واکنش به اقدام ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس نیز بر پایبندی اتحادیه اروپا به پیمان اسلو تاکید کرده و در پیامی نوشته بود که اروپایی ها معتقدند بیت المقدس باید پایتخت دو دولت فلسطینی و اسرائیلی باشد.

پربیننده ترین خبرها