رسانه صهیونیستی: یک سوم ساکنان اسرائیل زیر خط فقر قرار دارند

رسانه صهیونیستی: یک سوم ساکنان اسرائیل زیر خط فقر قرار دارند
دوشنبه 20 آذر 1396 - 22:07

تارنمای صهیونیستی «عکا» دوشنبه شب گزارش کرد: نتایج حاصل از نظرسنجی انجمن «لتت» نشان می دهد که حدود یک سوم ساکنان اسرائیل زیر خط فقر قرار دارند.

العالم-فلسطین اشغالی

بنابر گزارشی که این انجمن با عنوان «فقر جایگزین» منتشر کرد، آمده است: از جمعیت 8 میلیونی اسرائیل، 2 میلیون و 500 هزار (29.1 درصد) نفر زیر خط فقر زندگی می کنند که یک میلیون و 60 هزار نفر از آنان را کودکان تشکیل می دهند.

بنابر این گزارش، شمار کودکان اسرائیلی که زیر خط فقر قرار دارند، در سال گذشته یک میلیون و 24 هزار نفر بود که نسبت به مدت مشابه امسال 18 درصد رشد داشته است.

دومین زمینه مورد بررسی در این نظرسنجی، مشکلات معیشتی است، به نحوی که 25.29 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که با مشکلات معیشتی رو به رو هستند.

در گزارش انجمن «لتت» همچنین آمده است: 38 درصد از ساکنان اسرائیل فاقد آموزش و 54 درصد از کودکان نیز فاقد لوازم ضروری مدرسه و کتاب های آموزشی هستند.

براساس گزارش این انجمن، 15 درصد از ساکنان سرزمین های اشغالی نیز فاقد مسکن هستند که بیشتر ساکنان منطقه «الحریدیم» و عرب های ساکن اسرائیل با این مساله رو به رو هستند.

این گزارش می افزاید، 9.2 درصد از کسانی که از انجمن های خیریه کمک دریافت می کنند، در سطل های زباله به دنبال غذا می گردند یا به تکدی گری روی آورده اند و 70 درصد از نیازمندان نیز توانایی خرید دارو ندارند.

از سوی دیگر، بیش از 58 درصد از شرکت کنندگان در این گزارش، اعلام کردند که به دلیل اوضاع نابسامان مالی، نمی توانند دوستان خود را به منزل دعوت کنند و 13درصد از آنان نیز به دلیل مشکلات معیشتی در سال گذشته، درصدد خودکشی برآمدند.

در پایان این گزارش آمده است: نتایج به دست آمده از میانگین فقر در اسرائیل نشان می دهد، این رقم بسیار بالاتر از ارقام اعلام شده از سوی دستگاه های رسمی است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها