نقشه عربستان برای بلعیدن بحرین

نقشه عربستان برای بلعیدن بحرین
چهارشنبه 13 ارديبهشت 1391 - 08:55

پس از ناکامي آل خليفه و آل سعود در سرکوب نظامي خيزش مردم بحرين، رژيم سعودي به فکر راهکاري براي نابودي کامل انقلاب بحريني ها از طريق الحاق اين کشور به عربستان در چارچوب يک نظام فدرال افتاده است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، منابع آگاه در کشورهای عضو شورای همکاری پیش بینی کرد که عربستان سعودی و بحرین ماه آینده در حاشیه نشست مشورتی این شورا در ریاض، از طرح جدیدی برای ایجاد یک نظام فدرال پرده بردارند.

سایت "الملتقی" به نقل از این منابع تأکید کرد، کشورهای عضو شورای همکاری در صورت اعلام آمادگی می توانند به این نظام فدرال بپیوندند.

این منابع خاطرنشان کردند که این اقدام نخستین گام برای عملی کردن درخواست شاه سعودی برای ایجاد نظام فدرال، بعنوان نسخه ای ارتقا یافته از شورای همکاری و روابط کشورهای عضو این شورا است.

به گفته این منابع، در این اتحادیه جدید شخصیت های سیاسی کشورها حذف نمی شوند، بلکه نظام این اتحادیه بسیار شبیه به روابط روسیه و بلاروس قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوری است.

بر اساس این گزارش، رژیم آل خلیفه امیدوار است با متحد شدن با عربستان سعودی، بحران اقتصادی خود را با سرمایه گذاریهای این کشور حل کند.



پربیننده ترین خبرها