دخالت عربستان عامل بحران در یمن است

دخالت عربستان عامل بحران در یمن است
چهارشنبه 13 ارديبهشت 1391 - 18:18

حقوقدان يمني با بيان اينكه دخالت منطقه اي و بين المللي در امور يمن عامل بروز بحران سياسي در اين كشور است ، ابراز اميدواري كرد كه جوانان انقلابي كشور را از اين بحران بيرون آورند.

"هاني الاسودي" روز چهارشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهارداشت: در حال حاضر تلاشي بين المللي با محوريت عربستان در جريان است تا انقلاب يمن را به بحراني سياسي تبديل كنند و متاسفانه عليرغم حضور مردم در ميدان ها تاكنون توانسته اند به نيات پليد خود دست يابند. به اين ترتيب به هيچ وجه نمي توان اميد داشت كه نيروهاي بين المللي يا منطقه اي راه حلي براي برون رفت يمن از بحران ارائه دهند.

وي افزود : يمن تحت قيمومت بيگانگان قرار گرفته است زيرا همه تصميمات عبدربه منصور هادي رييس جمهور يمن دستورات ديكته شده از سوي طرف هاي بين المللي است. طرف هايي كه در امور داخلي يمن دخالت مي كنند بسيارند اما شاخص ترين آن ها عربستان سعودي است و با شرايط كنوني اميدي به برون رفت يمن از بحران نيست.

اين حقوقدان يمني ابراز اميدواري كرد جوانان انقلابي بتوانند در برون رفت كشور از بحراني كه اكنون گرفتار آن است ، ايفاي نقش كنند.

وي ادامه حضور انقلابي در ميدان ها و استمرار تحصن هاي نامحدود را تنها راه تغيير معادله سياسي در يمن دانست و تاكيد كرد : ادامه انقلاب ، عبدربه منصور هادي و نيروهاي بين المللي و منطقه را وادار خواهد كرد به اهداف انقلاب يمن تن دهند.

"هاني الاسودي " درباره احتمال لغو مصونيت علي عبدالله صالح به سبب رسوايي هاي او و نزديكانش گفت : مصونيت صالح اساسا توجیه قانوني نداشت و جنايت هايي كه صالح و الاحمر مرتكب شدند غيرقابل اغماض است اما هنوز بر حفظ مصونيت پافشاري مي كنند.

5-16-57

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها