هشدار در باره احتمال تعويق انتخابات مصر

هشدار در باره احتمال تعويق انتخابات مصر
پنج‌شنبه 14 ارديبهشت 1391 - 12:19

قاهره (العالم) ـ يك كارشناس مصري، شوراي نظامي را عامل حوادث اخير مقابل ساختمان وزارت دفاع و درگيري هاي خيابان العباسيه دانست و درباره اظهارات تلويحي مبني بر به تعويق انداختن انتخابات رياست جمهوري هشدار داد.

"جمال نصار" رييس مركز مطالعات راهبردهاي آينده مصر روز پنجشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: مسووليت كامل همه وقايعي كه در مصر اتفاق مي افتد به عهده شوراي نظامي حاكم است و تنش اخيري كه كشور را فراگرفته ، نتيجه تعلل اين شورا در واگذاري قدرت به غيرنظاميان است.

وي افزود: نشانه هايي از تصميم شوراي نظامي براي به تعويق انداختن برگزاري انتخابات رياست جمهوري و تمديد دوره انتقالي مشاهده مي شود.

رييس مركز مطالعات راهبردهاي آينده مصر هشدار داد كه اين كار بر هرج و مرج و مشكلات كشور خواهد افزود زيرا مردم مصر در شرايط فعلي نيز براي برآوردن نيازهاي ضروري خود با مشكلات عديده اي مواجه هستند.

وي از طرف هاي سياسي مصر خواست دست از سرزنش يكديگر بردارند و به تفاهم و توافق برسند و بدانند كه اين شوراي نظامي است كه اوضاع كشور را به سمت تعلل در فرايند سياسي و ايجاد شكاف ميان طرف هاي سياسي در مصر سوق مي دهد.

نصار پسمانده هاي رژيم سابق را به حمايت مالي از مزدوران و آشوبگران براي تعرض و حمله به تحصن كنندگان در خيابان العباسيه و مقابل وزارت دفاع متهم كرد و از شوراي نظامي خواست از طريق مجلس ، مطالبات مردم را بپذيرد و تاكيد كرد كه شوراي نظامي ، مرحله انتقالي را آن طور كه بايد، درست اداره نكرده است.

بامداد چهارشنبه (13 ارديبهشت) در جريان درگيري اوباش با تحصن كنندگان مقابل وزارت دفاع در قاهره،20 نفر كشته و تعداد زيادي نيز زخمي شدند.

2-20:37

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها