رئیس مرکز خاورمیانه برای دفاع از آزادی ها فاش کرد:

تشدید اختلافات درونی مخالفان نظام سوریه

تشدید اختلافات درونی مخالفان نظام سوریه
جمعه 15 ارديبهشت 1391 - 06:53

رئيس مرکز خاورميانه براي دفاع از آزادي ها در واشنگتن از اوج گرفتن اختلافات بين مخالفان نظام سوريه خبر داد و گفت که عربستان با حمايت از گروههاي تروريستي درتلاش براي ضربه زدن به نظام سوريه است.

"مجدي خليل" درباره ارزيابي خود از موضع مخالفان نظام سوریه گفت: مخالفان بشار اسد متحد نيستند، برخي خواهان دخالت نظامي خارجي هستند و حتی با كشورهاي عربي در مورد  اعزام بمبگذاران به سوريه هم پيمان مي شوند؛ اما برخي دیگر با دخالت نظامي مخالفند و عده ای نیز تنها خواستار اصلاحات هستند؛ از این رو ضعف مخالفان برخاسته از اختلافات و چنددستگي ميان آنهاست.

مدیر مرکز خاورمیانه برای دفاع از آزادی ها تاكيد كرد كه كشورهاي عربي مخالف سوريه و در راس آنها عربستان، تصميمي راهبردي براي براندازي نظام سوريه و حمايت از تروريسم و گروههاي مسلح اتخاذ كردند، همانطور كه پيشتر از این نیز درعراق این سیاست را به کار بردند.

مجدي خليل در بخش دیگری از سخنانش هدف از سفر برخی از مقامات آمريكايي به لبنان را رصد اوضاع سوريه، نظارت بر روند حوادث و خشونت ها و مطلع شدن از ميزان موفقيت طرح عنان دانست.

سفر جفری فیلتمان معاون وزیر خارجه آمریکا به لبنان در روز پنجشنبه و دیدار با مقامات ارشد لبنانی، سوال های زیادی را در اذهان عمومی در لبنان برانگیخته است؛ این دیدارها چند ساعت پیش از دیدار محمد رضا رحیمی معاون رئیس جمهور ایران با مقامات لبنانی انجام شد.

مجدی خلیل برخي كشورهاي عربي را بدون آنكه نام آنها را ذكر كند، متهم كرد كه آماده هستند تحت پوشش القاعده، در سوريه دست به اقدامات تروريستي بزنند و افزود: گروه القاعده تقريبا در سوريه موجوديتي ندارد، بلكه اينها گروههاي مسلح تحت حمايت سازمان هاي اطلاعاتي كشورهاي عربي هستند و همان سیاست هایی که در عراق پیگیری می شد اکنون در سوریه دنبال می شود.

خليل با تاكيد بر اينكه عربستان تصميمي راهبردي براي براندازي نظام سوريه اتخاذ كرده است، از نگرانی آمریکا برای تاثیر گذاشتن تحولات سوریه بر لبنان و رژیم صهیونیستی خبر داد.

 

 



پربیننده ترین خبرها