در مخالفت با سرکوب اعتراضات مردم صورت گرفت

توقف فعالیت انتخاباتی ریاست جمهوری مصر

توقف فعالیت انتخاباتی ریاست جمهوری مصر
جمعه 15 ارديبهشت 1391 - 14:44

خبرنگار شبكه العالم در قاهره پايتخت مصر اعلام كرد با وجود حضور ميليون ها نفر از مردم در خيابان هاي شهرهاي مختلف براي اعلام اعتراض خود به درگيري هاي خونين ميدان العباسيه ، رقابت انتخابات رياست جمهوري همچنان ادامه دارد.

دعاء انور که سرگرم پوشش خبری تحولات امروز این کشور می‌باشد در ادامه با اشاره به اینکه برخي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري از جمله عبدالمنعم ابوالفتوح و محمد مرسي در اعتراض به درگيري ها خونين ميدان العباسيه تبليغات انتخاباتي خود را متوقف كرده‌اند ولي پيش بيني مي شود كه امروز يا حداكثر فردا فعاليت خود را ازسر بگيرند، افزود: حقوقدانان موافقت كميته عالي انتخابات با نظارت برخي سازمان‌هاي جامعه مدني مصر بر انتخابات را تصميمي اشتباه مي‌دانند و معتقدند كه اين امر تاكنون حتي در دوران رژيم قبلي سابقه نداشته است و در عملكرد كميته انتخابات اخلال ايجاد مي كند.

خبرنگار العالم در ادامه این گزارش خود با اشاره به این موضوع که مهمترين نامزدهائي كه تبليغات انتخاباتي خود را به حال تعليق درآوردند، عبدالمنعم ابوالفتوح، محمد مرسي نامزد حزب آزادي و عدالت و خالد علي هستند،گفت: برخي افراد از احمد شفيق كه به نامزد رژيم سابق معروف شده است، به علت مشخص نكردن موضع خود در قبال درگيري هاي ميدان العباسيه و متوقف نكردن تبليغات انتخاباتي خود در اعتراض به اين درگيري ها انتقاد كرده‌اند.

گفته می‌شود درگیری‌های چند روز گذشته در اطراف وزارت دفاع مصر ده‌ها کشته و زخمی در پی داشته است. امروز جمعه نیز هزاران مصری معترض به ادامه حضور شورای نظامی در راس قدرت و کناره‌گیری نکردن این شورا از عرصه سیاست در اطراف میدان العابسیه گرد آمدند که طی آن تعداد زیادی زخمی شدند.

 

Swh -05-16-09

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها