بازداشت 400 نفر درمیدان العباسیه قاهره

بازداشت 400 نفر درمیدان العباسیه قاهره
شنبه 16 ارديبهشت 1391 - 06:18

حزب آزادي وعدالت وابسته به گروه اخوان المسلمين مصر اعلام کرد که نيروهاي امنيتي بيش از 400 نفر را در ميدان "العباسيه" در شهر قاهره بازداشت و از ملاقات وکلا با آنها جلوگيري کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل از روزنامه الشروق، حزب آزادی و عدالت در بیانیه خود آورده است: نیروهای امنیتی روز جمعه بیش از 400 نفر از نمازگزار مسجد النور در میدان العباسیه را بدون داشتن مجوز قانونی توقیف کردند که در بین آنها تعدادی خبرنگار و پنج زن وجود داشتند و دادستانی نظامی تا این لحظه تحقیقات از این افراد را شروع نکرده است.

این بیانیه به نقل از یک وکیل به نام خالد بدوی که از ساعت 10 جمعه شب مقابل دادستانی نظامی در محله العاشر ایستاده بود، افزود: نیروهای امنیتی از ملاقات وکلا با بازداشت شدگان جلوگیری کرده اند.

شهر قاهره بویژه اطراف میدان العباسیه که مقر وزارت دفاع مصر در آنجا واقع است، عصر دیروز شاهد درگیری شدید نیروهای امنیتی و مردم بود که براساس آمارها در جریان آن 2 نفر کشته و حدود 300 نفر زخمی شدند.

مردم با حضور خود در تظاهرات دیروز خواهان واگذاری قدرت از نظامیان به یک دولت غیرنظامی و تحقق اهداف انقلاب خود شده بودند.

 پنج زن به نام های هند عبد الرحمن محمد عبد المتجلي،آية محمد كمال، إسراء كامل، نور عبد الرازق ومنى سامي هستند.

میدان العباسیه شهر قاهره عصر دیروز و شب گذشته شاهد درگیری بین مردم معترض و نیروهای ارتش بود.

مردم در تظاهرات خود در این میدان که وزارت دفاع مصر در آنجا واقع است، خواهان کناره گیری شورای نظامی از قدرت و واگذاری آن به یک دولت غیرنظامی و تحقق اهداف انقلاب خود شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها