رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق:

گروه های ملی باید از الحشد الشعبی در برابر تنش های سیاسی حمایت کنند

گروه های ملی باید از الحشد الشعبی در برابر تنش های سیاسی حمایت کنند
شنبه 25 آذر 1396 - 17:11

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، از نیروهای «الحشد الشعبی » به عنوان روح طرح دموکراتیک در عراق نام برد و همه گروه های ملی عراق را مسئول حمایت از این نیروها در برابر کشمکش های سیاسی دانست.

العالم - عراق

به گزارش خبرنگار العالم از عراق، شیخ همام حمودی رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ظهر امروز در دیداری در دفترش با هیاتی از رهبران گروه های مقاومت الحشد الشعبی، خواستار حمایت از الحشد الشعبی در برابر کشمکش های سیاسی شد.

این هیات متشکل از شیخ سامی المسعودی، الحاج آبوآلاء دبیر کل گردان های سید الشهداء ، حاج شبل الزیدی ، دبیر کل گردان های امام علی (ع) و حاج0 ابوجعفر الاسدی دبیر کل گردان های جند الامام بود.

شیخ حمودی درآغاز این دیدار از گروه های الحشد الشعبی به علت مشارکت فعال و مقتدر خود در نبرد با داعش و نقش آنان در شکست دادن این گروه  تروریستی تقدیر کرد و خطاب به آنان گفت: شما سربازانی هستید که از دنیا روی گردان شدید و جان خود را در راه حفظ کشورتان گذاشتید و این شما بودید که به خواست خداوند و با فتوای مرجعیت عالیقدر ، طرح دشمنان برای براندازی نظام عراق و تجزیه این کشور را با شکست مواجه کردید.

هیاتی از گروه های مقاومت نیز از شیخ همام حمودی به خاطر حمایت از الحشد الشعبی از طریق ایفای نقش در مجلس نمایندگان عراق و نیز به خاطر مواضع ملی وی درحمایت از الحشد الشعبی تشکر کرد و گفت : گام هایی را به منظور قانونی کردن وضعیت الحشد الشعبی از طریق صدور قانون الحشد با وجود مخالفت عده بسیار برداشته ایم.

این هیات افزود : به کسانی که بیم آن دارند که الحشد الشعبی رقیب سیاسی آنان باشد، اطمینان می دهیم که این نبرد ، هنوز در اول راه خود است و ما به نبرد در جبهه های شرافت ادامه می دهیم و تلاش بر این است تا این نیروها در خیابان ها حضور مسلحانه نداشته باشند.

215

پربیننده ترین خبرها