واشنگتن پست:

ترامپ بزرگترين دروغ گوي سال 2017

ترامپ بزرگترين دروغ گوي سال 2017
شنبه 25 آذر 1396 - 20:09

اين نشريه آمريکايي در مطلبي با عنوان بزرگترين پينوکيوهاي (دروغگوها) سال 2017 نوشت اين سال پر از اظهارات اشتباه و دروغ دونالد ترامپ بود.

العالم - آمریکا

پايگاه اينترنتي نشريه واشنگتن پست نوشت: اکنون زمان آن رسيده تا بزرگترين دروغگوي سال را مشخص کنيم. معمولا اين کار سختي نيست اما در دوران ترامپ هيچ کاري آسان نيست. در تاريخ سياسي اخير آمريکا رئيس جمهوري که تا اين اندازه اغراق کند وجود نداشته است. او نه فقط دائما ادعاهاي دروغين مطرح مي کند بلکه آنها را حتي زماني که ثابت مي شود اشتباه است، تکرار هم مي کند.

دونالد ترامپ هميشه بدون توجه به اينکه مدرک چنداني براي ادعايش ندارد اصرار دارد که حق با اوست. در واقع او وقتي مي بيند به چالش کشيده شده است بر اين اظهارات تأکيد مي کند. در عين حال تغييرات ناگهاني و مکرر رئيس جمهور در سياست با بي ثباتي در اظهارات گذشته اش همراه است. او درباره نرخ بيکاري که در دوران مبارزات انتخاباتي اش ادعا مي کرد غيرواقعي است و عدد واقعي آن 42 درصد بوده، اکنون گفته مي شود پايين ترين ميزان در 17 سال گذشته است. 

بر اساس آخرين به‌روز رساني در مدت 298 روز رياست جمهوري، تعداد اظهارات اشتباه يا دروغ رئيس جمهور 1628 مورد بوده است. افرادي که رئيس جمهور را احاطه کرده اند دائما يا واقعيت ها را به گونه اي ديگر نشان مي دهند يا آنها را ناديده مي گيرند. البته دموکراتها هم اظهارات اشتباهي داشته اند اما اکنون قدرت دست آنها نيست. نمونه هايي از ادعاهاي ترامپ به اين شرح است:

- ترامپ گفته بود: « من متوجه شده ام که اوباما مکالمات من را شنود کرده است.» 
با وجود منابع اطلاعاتي زياد و قابل دسترس براي رئيس جمهور، ترامپ تصميم گرفت ادعاي بي اساسي را بر مبناي گزارش بريت بارت نيوز مطرح کند. حتي گزارشگر آن نشريه اعلام کرد اشتباه کرده است. جيمز کومي، رئيس اف بي آي هم گفت که اين ادعا صحت ندارد. رئيس جمهور دائما درباره اخبار جعلي حرف مي زند و از آنها انتقاد مي کند اما با وجود اينکه هيچ مدرکي براي اين ادعايش نداشت هرگز بابت اين اظهارات عذرخواهي نکرد.
- جمعيت حاضر براي مراسم سوگند خوردن ترامپ بيشتر از مراسم قبلي بوده است.
شان اسپايسر سخنگوي کاخ سفيد به دستور ترامپ بعد از مراسم تحليف اعلام کرد که حضور مردم در اين مراسم بيشتر از مراسم باراک اوباما بوده است.
-ترامپ درباره ماليات گفته است «اين بزرگترين کاهش مالياتي در تاريخ آمريکا است.»
وي اين ادعا را زماني مطرح کرد که قانون مالياتي جمهوريخواهان هنوز کاملا مشخص نبود. او بعد از اينکه پيش نويس اين قانون آماده شد باز هم اين ادعا را مطرح کرد حتي بعد از آنکه کارشناسان اعلام کردند در بهترين حالت اين طرح مالياتي هشتمين طرح بزرگ کاهش مالياتي خواهد بود. قابل ذکر است که اغلب نمايندگان کنگره هم چنين ادعايي را مطرح نمي کنند چون بهتر مي دانند که شرايط چيست.
-ترامپ گفته است «هيچ رئيس جمهوري به اندازه من در اين مدت زماني کوتاه کار انجام نداده است.»
کتابهاي تاريخي، اين موضوع را ثبت خواهند کرد. در مقايسه با روساي جمهور اخير، ترامپ پيروزي هاي کمتري در زمينه قانون گذاري داشته و ميزان محبوبيت اش هم بسيار پايين تر است. او بارها ادعا کرده که دستاوردهاي او از زمان فرانکلين روزولت با هيچکس قابل رقابت نيست.
ترامپ دائما در حال تغييرات ناگهاني در سياست است. ترامپ بارها وعده داده بود که چين را بابت اينکه عمدا ارزش پول کشورش را پايين نگه مي دارد مجازات خواهد کرد. اما به محض آنکه رئيس جمهور شد اعلام کرد لزومي به مجازات چين نيست چون آنها دست از اين کار برداشته اند، که البته صحت ندارد.

پربیننده ترین خبرها