مجوز رانندگی کامیون برای زنان عربستانی صادر شد

مجوز رانندگی کامیون برای زنان عربستانی صادر شد
شنبه 25 آذر 1396 - 20:20

مقامات عربستان از اجازه دریافت گواهینامه رانندگی موتور سیکلت و کامیون برای زنان این کشور خبر دادند.

العالم ـ عربستان سعودی

به گزارش اسپوتنیک، اداره راهنمایی و رانندگی و فرماندهی نیروهای امنیت جاده‌ها در عربستان اعلام کرد، زنان در این کشور می‌توانند کامیون و موتور سیکلت نیز برانند و صدور این مجوز مطابق با دستورات راهنمایی و رانندگی بوده و لایحه اجرایی آن برای زنان و مردان برابر است.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی اداره راهنمایی و رانندگی عربستان، زنان به زودی می‌توانند با رعایت شروط لازم برای رانندگی کامیون و موتورسیکلت که در آیین‌نامه ذکر شده و در حال حاضر برای مردان اجرا می‌شود، کامیون و موتور سیکلت نیز برانند.

این اداره توضیح داد، ۱۸ سال تمام شرط اخذ گواهینامه ویژه رانندگی و گواهینامه موتورسیکلت و ۲۰ سال تمام شرط اخذ گواهینامه عمومی و وسایل نقلیه عمومی است و غیر از اینها کسانی که ۱۷ سال دارند می‌توانند اقدام به اخذ یک گواهینامه موقت یک ساله کنند.

عربستان در اواخر سپتامبر گذشته به زنان اجازه رانندگی داد و قرار است اجرای این طرح از سال آتی میلادی آغاز شود.

سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان در حکمی خطاب به وزیر کشور با اشاره به پیامدهای منفی عدم صدور مجوز رانندگی برای زنان و پیامدهای مثبت صدور مجوز، دستور داده است احکام مربوط به راهنمایی و رانندگی و لایحه اجرایی آن از جمله صدور مجوز رانندگی برای زنان و مردان به صورت برابر اجرا شوند.

پربیننده ترین خبرها